TisDagens tacksamhet

Ni vet hur allas hem har en speciell lukt? Kommer man hem till exempelvis "Bosse och Berit" så vet man direkt då man öppnar dörren att här bor de liksom. De har "sin" lukt och den finns alltid där.

Ända sedan jag var liten har jag fascinerats av detta fenomen. Mina kusiner J och J hade så god "hemma-lukt" tyckte jag och det var alltid så härligt att öppna dörren hem till dem!

Då jag öppnar dörren till vårt hem nu så doftar det alldeles ljuvligt och lite annorlunda efter den nya lilla krabat som flyttat in till oss. Alla kläder (tvättnötterna gör ju tvätten doftfri), våran hud och textilier doftar numer Leon och det ska jag säga er; det är den dyraste doft som näsan någonsin andats in!

Det är jag tacksam över idag!


Kommentarer
Postat av: Erika

Det där har jag också tänkt på =)

Det är olika lukter överallt dit man kommer. Hem till vänner, familj, jobbet, tandläkaren och så vidare.

2009-01-06 @ 19:59:09
URL: http://morgondimma.blogg.se/
Postat av: Malin Harju

Erika: Ja, visst är det lustigt?

2009-01-07 @ 11:32:17
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0