Effektiv? Javisst!

Jag kan inte göra annat än hålla med finaste Clara! Sedan jag klev upp vid 6.35 då Leon vaknade har jag;

¤ ammat honom

¤ nästan bloggat klart

¤ ringt mamma

¤ gjort i ordning Leons gröt-frukost som han ska få efter morgon-tuppluren

¤ gjort Leons lunch bestående av kokta dinkelmakaroner *, krossade tomater * och torkade örter *

¤ gjort Leons middag bestående av potatis *, kokt ägg *, rapsolja * och torkade örter *

¤ ätit frukost

¤ SMSat ett långt SMS innehållande en vägbeskrivning till oss

¤ svarat på all bloggmail

¤ förberett för kokos- och ananaskaka-bak

¤ röjt bort lite

¤ sopat golven i köket, hallen och biblioteket/gästrummet/sällskapsrummet/musikrummet

¤ gett Johan en lååång lista med saker han ska göra nu då han är inne i stan

¤ räknat ut att på 3 ½ vecka har jag endast varit inne i stan 4 ggr

¤ lagt fram lite kläder

¤ fört över pengar till Johan som bl.a. ska införskaffa grillring och hämta våra skorstenskåpor

På 2 ½ timme. Inne i stan hade jag på sin höjd hunnit läsa tidingen och startat datorn. 

Lantluften ger energi!

Sen är det faktiskt så också att allt, precis allt, blir så mycket roligare i det egna huset! Jag lovar!

♣ 


Kommentarer
Postat av: lisa

åh härligt! bra med effektivitet! :)



ibland är jag himla effektiv, men kan vara slapp som fan med ;P.

2009-06-24 @ 00:26:16
URL: http://popflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0