ENJO

Igår var jag alltså hem till svägerskan på ett ENJO-party och jag måste säga att vi som var där är helt sålda! Vilka produkter! Förstå känslan av att kunna rengöra hela hemmet med endast vattnet från vår kallkälla? Fantastiskt!

ENJOs filosofi är att lära människor livskvalitét genom att reducera användanet av kemikalier inom personlig hudvård och rengöring i hushållet. ENJO erbjuder ett proffessionellt och komplett rengöringssystem och har ett stort utbud av slitstarka rengöringsfiberdukar/-moppar och microfiberdukar, som rengör utan användning av kemikalier och gör vardagen enklare.

Firman etablerades i Österrike 1990 av Johannes Engl och är idag ett erkänt märke i över 25 länder. ENJOs vision är att reducera den dagliga användandet av skadliga kemikalier.

ENJO-systemet ger dig bl.a;

· Reducerad förbrukning av rengöringskemikalier med upptill 90%.

· Reducerad vattenförbrukning med över 50%.

· Reducerat avfall av plast och emballage.

· Bättre inomhusklimat som reducerar astma och allergi.

· Långvariga arbetsredskap och ingen eller minimal användning av kemikalier, reducerar rengöringskostnaderna betydligt.

· Ergonomisk design, säker användningskomfort och reducererade slitageskader.

· Högre produktivitet - rengör större ytor på kortare tid.

· Overlägsna resultat med effektiv borttagning av bakterier upp till 99%.

· Recirkulering och pant av utslitna fiber.

· ISO 9001 och ISO 14000 - kvalitét- och miljöcertifierade produkter.

· Över 16 års erfarenhet med fiberbaserad rengöring.

· Möjlighet till uppläring - ger full utnyttjande av produkterna.

· 2 års garanti.


Då en fiberduk eller trasa är utsliten lämnar man den till en säjare och får då 10 :- i rabatt på den nya duken samt att den gamla går tillbaka till produktionen, återvinns och blir en ny duk eller trasa. Att de dessutom är ISO-certifierade gillar jag, för det tyder på att det är ett seriöst företag då det är ett ganska krävande jobb att ISO-certifieras.

Denna gång fick bilvårdskitet (som det var jättebra sommarerbjudande på) följa med hem samt glasögonputsdukarna. I oktober ska jag själv ha ett party och då kommer jag att köpa lite till kök, badrum och golvet.

ENJOs svenska hemsida är under uppbyggnad men bjuder ändå på en massa info, ni hittar den här!


Kommentarer
Postat av: Fru Björk

Kul att du gillade grejerna!

2009-06-30 @ 00:30:54
Postat av: Malin Harju på Ekoblogg

Fru Björk: Det gjorde jag verkligen, tack snälla för ett toppen-bra party! Sr fram emot då jag får ha ett i oktober! :)

2009-06-30 @ 09:25:30
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Loa

Jag vill komma på ditt party! Har sökt enjo-produkter i sverige i flera år. på island finns en enjo-butik och hemma hos oss i rvik är det bara enjo som gäller

2009-06-30 @ 18:23:17
URL: http://www.ecolocobloggen.blogspot.com
Postat av: Linda M

Jag ska börja sälja trasor och behöver få inbokade demonstrationer! Jag bor i Nässjö så hör gärna av er så kommer jag och visar! Bestäm ett datum mellan 6/2 och 20/3.



Kram Linda

2010-01-19 @ 21:13:33
URL: http://melonica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0