Trädgård och rabatter

På vår stora vackra tomt finns tre rejäla befintliga rabatter. Det finns även en slänt som sluttar ner mot våran äng där det växer några planterade blommor samt blåbärsris, lingonris, mossor och lavar och annat "vilt". Denna slänt ska krattas och grov-rensas i helgen.

Jag har tagit mig an den ena rabatten (den som man möts av allra först då man kommer till oss) och igår påbörjade jag arbetet med den andra. Den tredje och mest genomjävliga har jag sparat till sist, till helgen. Kommer väl inte att kunna gå till veckan om jag ska ta mig an den vildvuxna rabatten också! :) Idag tänkte jag fortsätta med den vackra rabatten under björkarna som jag påbörjade igår samt ta mig an rabatterna vid förstukvisten. Den tidigare ägaren har gjort ett fantasiskt jobb med trädgården och jag är så glad över att jag bara behöver rensa och inte tänka till eller planera så mycket då det gäller blom-biten, utan kommande somrar kan lägga energin på grödor som är ätbara.
 
Det är perfekt att hålla på ute; jag har Leon i vagnen och han sitter och kikar och är så förnöjd, Lotus har sin pip-boll med så han skulle kunna sitta ute jämt och jag får mer träningsvärk än något Pilates-pass någonsin gett mig. Härligt! Give me more! Bilder kommer såklart då allt är klart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0