"Den jag ville ha"

Äntligen har jag kommit mig för att läsa igen. Jag lovar, jag har inte läst något skönlitterärt sedan min sista recension här! Jag läser ju dagligen i "The Secret" och har nyligen läst "Harmoniska barn", men det är allt!

I alla fall så började jag med en rejäl, tjock chick-litt av en av Irlands största; Sheila O'Flanagan! Jag kände att jag ville läsa lite gammaldags, hederligt nonsens för en stund och till det passade denna perfekt!
Sheila skriver med ett flöde, en cynism och med ett skriftspråk som jag verkligen tilltalas av!

I denna bok möter vi de två bästa vännerna Darcy och Nieve. De har alltid ställt upp för varandra, trots olikheter, tills en dag då Nieve förför Darcy's pojkvän timmarna innan han ska fria! Detta skiljer naturligtvis de båda vännerna åt och Nieve flyttar med Aidan från Irland till USA och gör en kometkarriär och Darcy sliter med rädslan av att förlora alla som står henne nära kvar på Irland.

En dag dimper det ner en bröllopsinbjudan hemma hos Darcy. Nieve ska gifta sig och vill, efter tio år, gräva ned stridsyxan. Är Darcy redo att glömma och förlåta eller drömmer hon fortfarande om det liv hon så abrupt snuvades på? Och är allt egentligen så bra med Nieve som det verkar?

Jag tyckte denna bok absolut fyllde sitt syfte; att sällskapa eko-mamman i soffan med Leon sov sina små tupplurer. Den fungerar perfekt i solstolen på sommaren och som sällskap på tågresan. Den är underfundig och fick mig stundtals att skratta högt och de 39 :- jag betalade för pocketutgåvan var den absolut värd.

♣♣♣½ / 5


Kommentarer
Postat av: Susann

Hej, söndag, så varför inte titta in på din hemsida.

Det blev inte ekobbloggen,fasst de är så lika, men jag är mer nyfiken på er.

Hoppas att allt är bra, här i Malmö är det vår o blommorna visar sig.

Jag har ett bra boktips om bla mat,av Helana Nyblom!

"Supermat" och "Livskraft. Din hälsa kost och hormonbalans." Dom är är skrivna av Helana, svenk läkare på ett inspirerande,informativt o lättläst sätt.

Är fortfarande lika nyfilken på Leon, maila gärna om du kan. Kramar Susann

2009-03-08 @ 13:25:20
Postat av: Malin Harju

Susann: Kul att du kikar in!



Tack snälla för boktipsen, de ska verkligen undersökas! Har inte lagt in nästa laddning kort i datorn från kameran än men då jag gör det så ska jag maila dig! :)



Kram och hälsa A!

2009-03-09 @ 07:00:02
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Catarina

Ja, jag vill också läsa den.

Vill du byta bort den nu när du har läst den?

Om jag har något du vill ha?

Postat av: Malin Harju

Catarina: Kanske det, vad kan du tänkas ha? :)

2009-03-26 @ 07:14:43
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0