Leon och jag lekte, tränade och

304cabe8d6737b7848f1a6aaee3702f8.png

Leon och jag lekte, tränade och busade på mys-täcket på golvet. Efter ett tag trevade småhänderna till värmen vid min hals och världens vackraste ansikte med natursutten inproppad i munnen vändes mot mitt. Panna mot panna somnade vi; jag i en power-nap på ca. 10 min. och han i en middagslur som varar ännu. Då jag vaknade åter rann glädjens tårar sakta utför mina kinder av lycka över det mirakel som uppkommit genom vår kärlek. Då filten i eko-velour lades över honom drog han en djup suck och log i sömnen. Hjärtat svämmar över i en strid ström av kärlek och jag tackar det djupaste för att jag tillåts ta del av det! Nu väntar solo-middag för mig då Johan är borta. Som vanligt brukar jag försöka äta fisk då så ikväll står KRAV-lax, hemmagjord lime-aioli, kokt sötpotatis och chili- och mozzarella quesadillas på menyn! Har ni tagit någon middagslur? Vad äter ni ikväll?


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Gud vad härligt vackert du formulerar dig!



Jag har haft en superbra dag på jobbet! Lagom mycket att göra och goa kollegor! Då jag jobbade sent (till kvart över sex) är jag evigt tacksam min kära man (nej, vi är inte gifta än, men ändå) som hade maten färdig när jag kom hem, potatisgratäng och älg, inte fel alls!



Trevlig helg!

2009-03-27 @ 18:53:49
URL: http://ellinorens.blogspot.com
Postat av: Loa

Middagslur...det hade varit en bra idé! Nu ska jag iallafall gå och lägga mig.

natti

2009-03-27 @ 23:03:56
URL: http://www.ecolocobloggen.blogspot.com
Postat av: Malin Harju

Ellinor: Tack snälla, vad glad jag blir!



Men du, vilken härlig karl! ;)



Loa: Det var gudomligt, 10 min. var allt som behövdes!

2009-03-28 @ 08:18:46
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0