Jag hade länge funderat på vad j

17611463e473ed2ff85432a428606655.png

Jag hade länge funderat på vad jag skulle göra med alla hängsmycken som betyder mycket men som låg oanvända till så stor del. Det är ju hnte så att man har 7-8 halsband på sig samtidigt! Fick idén till ett berlockhalsband, inspirerat av ett berlockarmband mamma hade som barn. Jag tog en befintlig kedja och fäste mina favoritberlocker på den och lät sedan stans guldsmed löda fast dem. För 240 kr. har jag nu ett nytt, helt unikt, halsband av återvunna grejor som kommer att vara mig kärt för alltid. Från vänster i bild ett litet hjärta i solitt silver jag fick i gåva i samband med Leons födelse, hänget med den röda stenen köpte min idag 71-åriga farmor för sin allra första lön som 13-årig piga hos en läkarfamilj, guldhjärtat fick jag av mammas moster och morbror då jag föddes, berlocken från Björg jewellry är en gåva och bär inskriptionen The heart has reasons that reason cannot know, guldplattan har Leons namn och födelsedata ingraverat och gavs till mig i samband med hans födelse, hjärtat i emalj fick jag av min pappas mormor och morfar då jag döptes och det lilla Aum-tecknet köptes i en liten buddhistisk butik i Paris på vår bröllopsresa som minne!


Kommentarer
Postat av: Annelie

Det var en smart grej! Superfint verkligen!

2009-05-14 @ 13:42:12
URL: http://annielie.webblogg.se/
Postat av: Petra

Vad fint och personligt!

2009-05-14 @ 14:22:43
Postat av: Erika

Vilken bra idé.

Jättefint blev det och så fint att alla berlocker har en historia.



Nu är det fredag imorgon och då brummar jag iväg till hemling för en myshelg med djuren och föräldrarna =)



Kramar!

2009-05-14 @ 20:20:12
URL: http://morgondimma.blogg.se/
Postat av: Malin Harju på Ekoblogg

Annelie: Tackar!



Petra: Ja visst blev det? :)



Erika: Det känns så personligt eftersom alla betyder något!



Hoppas du får en toppenfin helg, gumman! Det är du värd!



Massa kramar!

2009-05-15 @ 06:40:53
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Wow!!!!!!!!!

2009-05-15 @ 11:05:40
Postat av: Malin Harju på Ekoblogg

Anonym: :)

2009-05-17 @ 08:03:00
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0