Efter lunch, bestående av veg-kött

0-670fa393bcbdc0e3482a4db7beff880e.png

Efter lunch, bestående av veg-köttbullar, kokt eko-potatis, egengjord brunsås & hemmagjord lingonsylt, väntar nu lek med Duplo-klossarna. Detta görs iklädd Green Cotton-byxor, Bellio-tofflor i prematurutgåva i modellen Heart samt långärmad t-shirt från Blå Tomat som recenseras för Bloggpanelen på uppdrag av Loa (www.ecolocobloggen.blogspot.com) & Ecoloco (www.ecoloco.se)! Skönt med kläder som är snälla mot miljön, de som medverkar i tillverkningsprocessen och huden!


Kommentarer
Postat av: underbaraclara

åh har du inget recept på köttbullarna? är det soyafärs? Jakob tål inte quorn och jag tycker att det är svårt att göra köttbullar av soya som inte faller sönder...

2009-11-06 @ 16:06:22
URL: http://folkbladet.nu/underbaraclara
Postat av: Helen

jag vill också gärna att du skriver in ditt recept! Tack för trevlig läsning annars :)

2009-11-06 @ 22:17:36
Postat av: Malin Harju på Ekoblogg

underbaraclara: Denna gång var jag lat och köpte färdiga från Hälsans Kök på Ica. Men annars brukar jag köpa deras "färs" (alltså Hälsans Köks) och tillsätta ett ägg, lite finhackad lök, salt, svartpeppar och lite ströbröd och sedan rulla bollar. Ett bra tips är att ställa in dem i kylen typ ½ timme innan man steker dem. :P



Helen: Tack! Och spana in ovan! ;)

2009-11-08 @ 16:21:38
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0