Eko-ljus

Väldoftande Lavendum skickade hem två av sina votive-ljus i dofterna Ylan-ylang & cardamom och Thahitian vanilla & chili pepper.

 

 

De. Doftar. Underbart! Jag sitter och drar så djupa andetag att jag snart profylax-andas! Både jag & Johan älskar doftljus men det allra flesta går bort här hemma eftersom de doftar så syntetiskt och fejkat. 



Dessa ljus är tillverkade av 100% ekologiskt vegetabiliskt vax med en blyfri veke. Man kan sedan enkelt återanvända glaset när ljuset har brunnit ut och blir då t. ex. en bra hållare till deras värmeljus utan aluminiumkoppar. Man gör rent ljuslgaset endast med varmt vatten och diskmedel då vax är betydligt lättare att få bort jämfört med stearin. Lavendum har hela 42 dofter att välja på i sitt doftsortiment.



Nu brinner de så fint på bl.a. vårt köksbord och sprider väldoft i hela gamla byskolan. På internet säljs ljusen på;

Jordklok

Tefrossa

Ecopresent

Mossadesign

 

Tack snälla för dessa mys-spridare! :)


 


Kommentarer
Postat av: Caroline Lindgren

Detta verkar vara en perfekt julklapp!

2009-11-24 @ 11:03:56
URL: http://lyckaformig.blogspot.com/
Postat av: Johan

Mumselimums det är nästan så att jag tror jag ska ta en liten tugga av ljuset när jag kommer hem :P

2009-11-24 @ 12:44:13
Postat av: Moa

Underbart! Passar PERFEKT nu när jag och lilltjejen har börjat mysa med levande ljus till frukost!

2009-11-24 @ 13:38:12
URL: http://tyrastradar.blogspot.com/
Postat av: Malin Harju på Ekoblogg

Caroline Lindgren: Ja, verkligen! De doftar alldeles lagom men alldeles ljuvligt!



Johan: Ham, ha, det kan du glömma! :) Vad ska vi då snusa på? ;)



XOXO



Moa: Det gör vi med, så himla mysigt! Leon är alldeles fascinerad av lågorna!

2009-11-25 @ 06:06:56
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0