Cheesy sticks or sticky cheese?

Igår slöade jag framför Rachel Ray (första gången jag fått tillfälle att se det sedan vi flyttade) och hon gjorde någon sorts oststänger som hon friterade som jag tänkte inspireras av och göra ikväll som lite snacks framför Idol.

Så här tänkte jag göra;

2 förp. Feta *
2 ägg *
1 dl. ströbröd *
1 dl. mjöl *

Dela osten i stänger och doppa dem först i ägg, sedan mjöl och sist ströbröd. Jag funderar på att smaksätta störbrödet med lite örter och kanske vitlök? Lägg på ett fat.
Hetta upp 1 liter rapsolja i en tjockbottnad kastrull och lägg ett lock bredvid. Stoppa ner en bit bröd och då brödet är gyllenbrunt är oljan tillräckligt varm. Fritera sticksen ca. 30 sek. och låt de sedan rinna av på hushållspapper.
Till detta tänkte jag servera en vitlöksdip med mango chutney.

Som vanligt är ingredienser markerade med * ekologiska i vårt kök.

Vad tror ni; hit eller miss?



Kommentarer
Postat av: Coke

jag tycker att det låter som ypperlig idé. Något som frun gärna får bjuda på vid ett besök av viss en herre nästa helg;) om det behagar förstås

2009-10-02 @ 08:31:01
Postat av: Malin Harju på Ekoblogg

Coke: Ha, ha, du är för söt du! Självklart ska brorsan få smaska sådana!



Kramar i massor från några som saknar er rejält!

2009-10-02 @ 08:41:17
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: lisa

jag tror hit :).

2009-10-02 @ 12:03:34
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Malin Harju på Ekoblogg

lisa: det blev det också! :P

2009-10-05 @ 06:37:02
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0