Det haussas och sedan hyssjas det

Vi pratade precis i förra veckan med nära och kära om att det varit väldigt tyst kring den upphaussade svininfluensan på sistone. TV, tidningar, internet och snacket som gått på stan har ekat tyst.
Igår publicerade vår ortstidning en liten notis om att kulmen på influensan redan är nådd. 31 fall konstaterades i vårt län, varav några i Örnsköldsvik. Smittskyddsläkaren Hans Boman säger att kulmen nåddes för ett par veckor sedan.
Trots att den har börjats matta av kommer de planerade massvaccinationerna i länet att bli av - dock lite senare än vad som först var tänkt.
Sent i höst, i alla fall före nyår, tror smittskyddsinstitutet att det kommer att komma en andra våg, precis som med asiaten som härjade 1957. "Annars kan man väl säga att influensan inte riktigt levt upp till det scenario som först målades upp" säger Hans Boman. Eh...ok?
Dock anser Hans, detta till trots, att man ska ansluta sig till massvaccineringen. Tror jag det, med tanke på vem hans arbetsgivare är. (Jag vet, jag är cynisk som bara den, men korrupthet är största samhällsfaran i mitt tycke.)

Intressant att tillägga i detta ärende är att av de som styr WHOs rådgivning om vaccinering så är tre av dem representanter för de läkemedelsföretag som tar fram och säljer vaccinet.
Man undrar ju varför de vill, och därigenom rekommenderar, att så många som möjligt ska vaccinera sig? *ironi*


Kommentarer
Postat av: Bo Engwall

Min blogg på Netdocktor visar att massvaccineringen mot svininfluensan i denna våg gör mer skada än nytta på längre sikt. Det bygger på min fru Ann-Cathrin Engwall och hennes kunskaper i interaktionen mellan virus och immunsystemet.



http://www.netdoktor.se/?_PageId=115761&Tab=Blogs#Blog[115768]

Postat av: Carolina Johansson

Du är så duktig på att sprida en alternativ syn på allt, och jag beundrar ditt opartiska tänkande! Allt är ju inte vad det ser ut som i media.... Sedan ditt inlägg om kvicksilver halten i vaccinet så har faktiskt flertalet av mina gravida väninnor gjort valet att avstå!

Tack för en super duper eko-blogg!

mvh Carolina

2009-10-01 @ 09:11:09
URL: http://ekomam.blogspot.com
Postat av: Nadia

åååååå vad jag gillar att det diskuteras och ifrågasätts! Känns som att det har blivit mycket mer ok att vara kritisk till vaccin numera! Så skönt! Det här med WHO är ju såklart idiotiskt men inte alls oväntat för mig att upptäcka.... Japp all korrupthet är nog vårt största hot när det gäller vår hälsa...

2009-10-01 @ 12:01:06
Postat av: lisa

Nä jag ska inte vaccinera mig!

2009-10-01 @ 12:43:52
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: underbaraclara

Malin det påminner mig. Lyssna i P1s arkiv. Gårdagens Nordegren i P1 om svininfluensan och regeringens bluff. Vaccinationer som är onödiga osv...



kram

2009-10-01 @ 18:55:51
URL: http://folkbladet.nu/underbaraclara
Postat av: Malin Harju på Ekoblogg

Bo Engwall: Tack snälla för tipset!



Carolina Johansson: Men tack! Gud, så rar du är! Detta värmde otroligt! Och så skönt att höra att de valt att avstå vaccin, det känns bra att höra!



Många kramar!!!



Nadia: Ja, nu dyker det upp fler som oss! ;)



lisa: Bra - inte vi heller!



underbaraclara: Tack snälla! Ska genast kolla upp det!

2009-10-02 @ 07:11:50
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0