Kink-gröt

Då Leon har varit lite små-kinkig med maten (händer extremt sällan då vi har ett litet matvrak!) kan jag ha svängt ihop min kink-gröt, ett litet ess jag har i rockärmen. Den går alltid ner och eftersom han får den så sällan så tappar den inte sin "magi". Den har varit toppen nu då han dragits med feber och ömmt tandkött!

1 portion kink-gröt

1 dl. havregryn *
2 msk. outspädd ekologisk jordgubbssaft *
½ dl. hallon *
½ dl. blåbär *
2 dl. vatten

Som vanligt är ingredienser markerade med * ekologiska i vårt kök.

Blöt havregrynen med saft och låt svälla ca. 5 min. Blanda ner övriga ingredienser och koka sakta på låg värme så att gröten blir riktigt krämig och lättsmält, gärna i gjutjärnsgryta. Låt svalna lite innan servering.

Går även hem hos sjuka pappor! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0