reklamfritt.se

Fick ett mail från Reklamfritt om att de länkat till mig på sin sida. Kollade in dem och hur kan man inte gilla? Som NIX (nej till telefonreklam/försäljning) men för reklam i brevlådan!

De har precis nylanserat sig och genom att ansluta sig till dem slipper man ca. 50 kg. adresserad reklam per år! Varje år släpper pappersreklamen ut miljoner ton koldioxidutslöpp och 200 000 ton (!!!) papper per år går åt till endast reklam. Det är säkert fler där ute som märkt att en vanlig "Nej tack till reklam"-skylt inte på långa vägar stoppar all reklam, men Reklamfritts kostnadsfria spärrar gör detta. Då de samarbetar med Skatteverket är detta en seriös lösning för oss som vill slippa all reklam och som tänker lite extra på miljön.

Klicka här för att bli medlem så är saken kirrad även för din brevlåda!

Veckans tips kanske? :)


Kommentarer
Postat av: Eva

Vilket superbra tips ! Nu är både R och jag med ! Stor kram till er alla från ett grått och disigt Sthlm

2009-10-22 @ 18:05:40
Postat av: Malin Harju på Ekoblogg

Eva: Härligt! Jag blev jätteglad då jag upptöckte den sidan!

2009-10-23 @ 10:08:09
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0