Vi har så sakteliga återfått aptit

0-3b6b35e160e638438aa93e0da02173ca.png

Vi har så sakteliga återfått aptiten så nu har vi förberett en festmåltid! Vi fick en otroligt fin Rekolåda för lite drygt en vecka sen och nu då vi äntligen börjar vara på bättringsvägen måste vi försöka äta ur den! Ikväll blir det egenpanerade * quornfiléer med cheddarfyllning, hemmagjord vitlökssås * (youghurt, vitlök, chili, salt & peppar), fänkålssallad * (fänkål, purjolök, salladsblad, olivolja, vitlök, chili, persilja & salt) & ugnsbakade rotsaker * (morötter, rödbetor, broccolo & potatis)! Jag brukar bara borsta rotsakerna eftersom vi alltid har ekokogiska och blanda dem i en ugnsform. Sedan smälter jag 50 gr. smör * med en rejäl klick honung *. I detta blandar jag en skvätt rapsolja, salt *, peppar * & egenodlad, torkad timjan *. Detta häller jag sedan över rotsakerna innan jag blandar om och bakar dem i ugnen i 225 gr. 30-45 min. beroende på mängd & tjocklek. Mums! :P


Kommentarer
Postat av: lisa

åh fy tusan vad gott!

2009-10-25 @ 18:09:18
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Malin Harju på Ekoblogg

lisa: Ja, det blev det också! :P

2009-10-26 @ 07:58:21
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0