Helg igen

Fast vi fyller dagarna med så mycket underbart kommer helgen så fort. Eller är det kanske just för att vi fyller de med så mycket underbart som helgen faktiskt kommer fort?

Gårdagskvällen blev en trevlig helg-start eftersom Johan är ledig fredagar. Vi åt en mysig pasta-middag här på Lyckobacken med hans mamma och pappa och både vovvar och Leon (och vi såklart!) blev glad åt besöket!

Idag ska vi börja plantera fortsättningen på den 1/3 av häck som fanns här då vi flyttade in; bärhäggmispel! Vi har 66 plantor att få ner i jorden så vi har det vi gör!
Kvällen spenderas med mor och make (och eventuellt bonussyster) ätandes quinoa och samtalandes om deras nyligen gjorda Italien-resa! Trevligt, trevligt, ni är efterlängtade!!! :D

Imorgon lördag kommer fina vännerna M & M hit, den manlige M ska hjälpa Johan klart med häcken medan den kvinnliga M och jag ska ta en långpromenad med vagnen runt sjön. På kvällen vankas mozzarellapaj och Här är ditt liv! Det lutar åt en god smootghie-dessert, kan vara gott med något lättsamt och sött efter en paj med rätt mycket sälta.

På söndag blir det till att mysa bara vi och fixa lite med "the neverending vindskydd". Misstänker att det nog blir till att baka Clara-kakan så att snickar-Johan får något gott att mumsa på till fikat! Jag ska även hinna med att gå igenom min Lady-Comp grundligt  samt köra lite yoga.

Hur ser er helg ut?

Ha det finast, alla ni, så MMSas vi som vanligt!

Kramalin


Kommentarer
Postat av: anna

Hej Malin!



Låter som mysiga helgplaner!



Du som har koll på mycket på nätet, vet du något bra yoga-pass att ladda ner/streama till datorn? Jag skulle gärna vilja komma igång och köra lite, så skönt att ha en träningsform som funkar hemma innomhus för dagar när jag inte riktigt orkar ta mig ut och iväg. Helst åt styrkeyoga-hållet, men är intresserad av nästan vad som helst. Vad är det för pass du brukar köra?



Ha en riktigt skön helg hela familjen!

/anna



2009-09-25 @ 10:09:30
URL: http://aleryd.wordpress.com
Postat av: S

Mysig helg ni har att se framemot! =) Vad fint det ska bli när häcken är uppe också. Snygg häck!! - Kommer grannarna att ropa till er dagarna i ÄNDA.

Ok, min dåliga humor slutar här.

Vår helg blir nog lugn, Marcus är tokförkyld så han ska nog bara kurera, jag ska träna lite och kanske klippa Sebastian!

kram, trevlig helg.

2009-09-25 @ 11:57:31
Postat av: Malin Harju på Ekoblogg

anna: Sök på ashtanga yoga på Youtube. Det är det jag kör och det ska vara den mest fysiska formen av yoga. Kan dock inte söka rätt på nåt bra klipp, vi har 0,25 mb internet på landsbygden så Youtube är inte min bästa (läs snabbaste) vän! ;D

S: Trist med förkylning, tur att du kan muntra upp honom med din avancerade form av humor! ;) Låter som en lugn och skön helg! Kram till er!

2009-09-26 @ 11:14:27
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0