Kameror

Idag ska vad som känns som en miljard foton föras över från kameran till datorn. Tur är i alla fall att det liksom sköter sig själv till och med själva inladdningen. Det är jku sorterandet sedan som tar tid...

Har i alla fall gjort olika mappar och är super-noga med det. Jättedrygt att strukturera upp men skönt då det väl är gjort och man lätt hittar åt exakt det foto man söker.
Dock är vi riktigt dåliga på att framkalla våra digitala bilder och sätta in i album - tyvärr tenderar de att bli liggande i datorn.

Hur gör ni med era bilder?

 

♣ 


Kommentarer
Postat av: Nadia

Jag framkallar en gång om året typ och klistrar in men nu ligger jag 1½ år efter.... :( Dags att framkalla!! Jag har dock enbart skrivit med blyerts vilket datum det är i albumen vid varje foto men inget mer... och numera är jag inte så bra på att skriva dagbok så... men jag hoppas det ska gå bra att skriva tex den dagen jag tar mig för det! Plus klistra in kvitton och annat som jag även sparar. Jag har två påsar på kontoret med barnens namn på. När jag vill spara ett vykort de fått eller något som står i tidningen eller något annat minne, så lägger jag grejen i påsen. När den är full bär jag ner i förrådet där jag har tre kistor, en åt vardera barnet. Där har jag även sparat småkläder, blöjor och annat skojigt. :)

2009-09-30 @ 11:47:15
Postat av: underbaraclara

Urs. Min eviga ångest. Just nu känns det som att jag bara drunknar i bilder och dokument och allmänt stök i huset :)



Vad tror du om Onsdag nästa vecka?

2009-09-30 @ 13:50:05
URL: http://folkbladet.nu/underbaraclara
Postat av: Lisa

Vi för över med jämna mellanrum och märker mapparna med det datum som överförningsdagen har. Då är det ganska lätt att hitta bilderna man vill ha sedan och man har hyffsad ordning. Men vi också kassa på att framkalla, har väl runt 10000 bilder som bara ligger och väntar på att någon ska förbarma sig och gå igenom dem. Känns ju lite jobbigt!

2009-09-30 @ 18:33:17
URL: http://omlivetpalandet.bogspot.com
Postat av: Malin Harju på Ekoblogg

Nadia: Vi sparar också på oss sådant, det är så kul att gå tillbaka och kika på! :)



underbaraclara: Det är onekligen ångestframkallande tills det är gjort!



Onsdag låter toppen, samma upplägg som tidigare; mellan halvt tolv-tolv? :)



Kramalin



Lisa: Ja, och frågan är ju vem som ska komma och förbarma sig! ;)

2009-10-01 @ 05:56:11
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0