Små kompisar

Fina webbutiken Little Bloom har fått in söta småkompisar!

Bild lånad härifrån.

De handgjorda (de varierar därför lite i storleken) Småkompisarna är CE-märkta från 0 år och tillverkade i Öko-Tex certifierad velour, tillverkad i Sverige då man vill göra de så klimatsmarta som möjligt. Linfröna i är närodlade och, i den mån det finns tillgång, ekologiska. Småkompisarna sys sedan i Lettland under bra arbetsförhållanden med rättvisa löner.

Ekologiska småkompisar Bild lånad härifrån.

Småkompisar hjälper många barn som på ett eller annat sätt far illa. En del av försäljningen för varje såld
Småkompis, stödjer projekt som de vurmar extra för. Ett av dem är ett barnhem i
Udupi, Indien. Ett hem för ca. 70 flickor i åldrarna 4-16 år. Hemmet startades 1992 av svenska
biståndsarbetare och har sedan dess finansierats genom frivilliga bidrag och fadderverksamhet.
Småkompisar hjälper barnen i Udupi samt andra organisationer som i sin tur hjälper barn som far illa.
Indirekt är man med och hjälper till när ma köper en Småkompis. 50 :- är ett bra pris för en sådan gärning anser jag.

Många är de som upptäckt glädjen och tryggheten av att hålla en Småkompis i handen.
Idag finns de bl. a. på olika förskolor, låg- och mellanstadieskolor, sjukhus, behandlingshem och yogabolag osv. Då jag jobbade uppe i skolan använde vi snarlika sådana här till några barn som var extremt aktiva under samlingarna och som for och plockade i allt. Då de fick något litet och mjukt i sin hand att hålla på med lugnade de sig radikalt.

Jag ska ta och beställa hem en till Leon eftersom han ofta vill plocka med små saker. Ska bara klura ut vilken färg först! :)

 


Kommentarer
Postat av: vintageretroprinsessa

Såna små polare har mina kids och dom älskar dom ;)

har 2 själv ;).



Lycka till med torkandet av örterna :D

2009-09-17 @ 17:19:04
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: Malin Harju på Ekoblogg

vintageretroprinsessa: Ja, jag kan tänka mig att de är mysiga!

Tackar! De hänger bl.a. ovanför vedspisen och torkar som bäst!

2009-09-18 @ 08:16:00
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0