I veckan var Leon och jag inne i stan och ...

dsc04537 (MMS)

I veckan var Leon och jag inne i stan och handlade och tog en tur till området där jag växte upp. Efter stora vägen fanns ett litet loppisstånd uppställt utanför en hälsokostaffär. I ögonvrån såg jag en gammal skrivmaskin. Då det var bilar bakom var jag tvungen att köra en bit innan jag fick möjlighet att vända. Jag såg i börsen att jag hade 220 :- i kontanter och då bankomaten ätit upp VISA-kortet en kvart tidigare bestämde jag mig för att det tvunget fick räcka. Jag vände bilen och körde tillbaka. Väl inne i butiken förklarade jag att jag var väldigt intresserad av skrivmaskinen där utanför. Expeditet sa att priset var satt till 250 :- Jag sa att jag hemskt gärna ville ha den men att jag endast hade 220 :- på mig och ett slukat betalkort. Kvinnan sa att det gick alldeles utmärkt att få köpa den för 30 :- mindre. Så nu är denna vackra Haldon-Norden vår och står i tvättstugan i väntan på att biblioteket ska bli klart och den kan få ta plats på gamla ekskrivbordet vi fått efter Johans farfars-far. Otroligt!


Kommentarer
Postat av: Lisa

åhhh så fin!!

2010-04-25 @ 16:58:45
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Ekonördarna på Lyckobacken - fd. Ekoblogg

Lisa: Ja, den är toppen! Kommer att bli hur bra som helst i biblioteket!

2010-04-26 @ 06:28:33
URL: http://www.lyckobacken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0