Skolbänk- och skolplanschattraherad

Både jag & Johan har en faiblesse för gamla skolplanscher och har länge sagt (dock utan att aktivt leta) att vi skulle vilja ha en eller två i köket med blommor - och/eller matrelaterat (typ svampar eller så) samt några uppe i biblioteket då det är klart, gärna med djur. I annonsbörsen i lokaltidningen fanns förra veckan en med vallmoblommor på. Som var såld då vi ringde på den. Som kostade 300 :-. Som vanligt då vi vill ha något här hemma praktiseras lagen om attraktion så nu var vi taggade till tänderna efter skolplanscher och satte igång att visualisera hur fint det skulle bli med våra planscher och hur bra de skulle pryda Lyckobacken.

Jag har också, ända sedan jag såg att Linda hade en, velat ha en skolbänk. Ni vet en sån där fin, gammeldags som skulle passa alldeles utmärkt då vi bor i en gammal skola? Jag har även gällande dem sett ett par i annonsbörsen men tyckt att de kändes för hutlöst dyra...så jag har avvaktat och visualiserat.

I lördags hade vi besök av svärmor & en kusin till Johan. Det blev tal om ditten och datten och att vi hade så stort & härligt lantkök när kusinen plötsligt utbrister; "Men ni kanske är intresserade av några gamla skolplanscher?" Vi tittade på varandra och konstaterade att jo, det var vi ju. "Det är lite olika motiv men jag har för mig att en är en med ormar och en med svampar" säger kusinen. En med djur och en med matrelaterat typ svampar eller så. Jag och Johan tittade på varandra och gapskrattade. Innan vi hann förklara vad som är så kul säger svärmor mellan våra skratt att "ni kanske vill ta den vi har på landet i skrubben också? Den är ganska fin, det är vallmos på den!" Vi skrattar och skrattar och det vill liksom inte sluta och då säger svärmor "men kanske ni ska ta den gamla skolbänken vi har på vinden där ute också?" Vid det laget vet liksom inte skrattet några gränser det tar en ganska lång stund innan vi samlar oss igen.

Tro mig, vänner; det finns inga sammanträffanden!

Nu fattas det "bara" ett handfat till badrummet nere, en sandlåda till Leon, en rutschkana i stål med stege (alltså en större), två däckgungor, en Saft-Maja, ett rånjärn, en symaskin & en mandelkvarn. I sinom tid på ett eller annat sätt kommer det så sakteliga till oss!

Malin ♣

 


Kommentarer
Postat av: Linda på Lindas blommor & design

Fantastiskt härlig historia! Det är tur att man har nära och kära:)

Kram på er!

2010-04-29 @ 08:35:08
URL: http://lindasblommorodesign.blogg.se/
Postat av: Lisa

Underbart! :)

2010-04-29 @ 12:13:35
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Ekonördarna på Lyckobacken - fd. Ekoblogg

Linda: Ja, visst är det? :)

Detsamma! Vi ses på tisdag! :)



Lisa: Ja! :D

2010-05-02 @ 09:35:57
URL: http://www.lyckobacken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0