Vinnaren blev Surya!

Tävlingen är nu avslutad och den som kniper hem eko-gottet till en vovve i sin närhet blir Surya som berättade om deras valp som egentligen heter Gudrun efter stormen med samma namn! Grattis! Maila den adress dit du vill ha vinsten skickad till oss, mailadressen finns under bilden på äpplet i vänsterspalten.

Ni delade verkligen med er, och det tackar vi för! Vad sägs till exempel om;

"Mitt speceilla hundnamn är Kämpa. Det tillhörde en mycket speciell schäfertjej.
För att göra en lång historia kort så fick kämpa diagnosen "malingt lymfom" för snart 3 år sedan.
Vi gjorde valet att ge henne behandling sålänge hon mådde bra. Det var aldrig någonsin meningen att hon skulle må dåligt för att vi skulle få ha kvar henne i livet. I sommar blir det 2 år sedan vi tog beslutet att sätta stopp.
Kämpa blev 4½ år.
Hon fattas oss varje dag. Vägen där djursjukhuset ligger heter dessutom Kämpevägen. Vilket än idag ger rysningar när jag åker förbi."

"Min hund Alice går två dagar i veckan på världens mysigaste hunddagis och där på hennes dagis går det en härlig kille vid namn Hannibal, mycket ovanilgt och speciellt namn på en hund enligt min åsikt."

"Mitt speciella hund namn är Totte. Totte var min första hund som jag fick när jag fyllde 12 år. han var min trogne vän i 15år. Förra året fick han somna in i mitt knä på djursjukhuset. han började resan i mitt knä och han slutade den där 15 år gammal. namnet Totte kommer alltid vara speciellt för mig. Nu har jag en annan kompis vid min sida Lufsen heter han och han skulle bli super glad av att smaka på läckerheterna:D Han fyller upp sin del av namnet för han är verkligen en lufs:D"

"Min sloughi heter Tillieville Woqooyi i stamtavlan och såklart kallar vi henne Woqooyi. :) Det kommer från en region i Somalia som heter Woqooyi Galbeed, hela kullen är döpt efter geografiska platser i Afrika vilket är kul eftersom rasen kommer från Afrika. Det är ett spännande namn för ingen som läser det kan uttala det och ingen som hör det kan stava det. Det bästa är att hon passar så otroligt bra att heta Woqooyi, det har aldrig funnits någon tvekan om att det är rätt namn för henne. Hon är nästan lika unik som sitt namn eftersom det finns så få av rasen i Sverige och hennes färg är ovanlig inom rasen i Sverige."

"I lördags när jag var i min systers lägenhetshus så var det en hund som kom ut genom dörren där och hette Tuborg, som ölen, det var ganska lustigt och kul!"

"När jag var liten så var vi på en camping. Jag vart kär i en labrador, den hade ett så konstigt hundnamn som Göran! Opassande, men det la sig på minnet!"

"Vad gäller hundnamn så kommer jag alltid att tänka på en 9årig grabb jag mötte och hans lilla vita terrier, Popcorn! Den var liten och vit och studsade omkring mest hela tiden.. Annars har jag ju själv en stor svart Briard vid namn Åskan. Efter ljudet av honom när han leker.."

"det roligaste namnet jag kan komma på just nu är vår valps ursprungliga namn - Gudrun. döpt efter stormen Gudrun, så galen som hon e är det ett mkt passande namn:-)) Men vi döpte ju om henne, tyckte det var lite jobbigt att säga."

"Jag har många speciella hundar i hjärtat, men 2 står ut lite särskilt. Den första är en liten jack russell terrier som mina vänners föräldrar äger. Hon är supersöt och heter Trillarn, eftersom hon alltid trillade ner i matskålen när hon var valp hos uppfödaren. Det passar henne jättebra eftersom hon är så busig och ivrig.

Den andra hunden är en Irish Softcoated Wheaten Terrier som är min sambos föräldrars. Min sambo döpte honom till Rocky efter boxaren i filmen, och det stämmer verkligen, för han är en riktig kämpe. Han är 14 år nu och pigg som en ung hund ändå."

"Min första vovve är en japansk spets från japan, en shiba. Shibaägare brukar oftast ge sina hundar japanska namn för att hedra deras ursprung. Vi fick välja namnet till stamtavlan, och min kille heter där Daimitsu, som betyder "stort ljus" på japanska. Han går under "Mitsu" nu, men är verkligen mitt stora ljus i livet!"

"Vi har en lite blandistjej, Papillon och Powder puff. Med tre barn var det inte lätt att komma överens om ett namn. När vi hämtat henne och var på väg hem flög det bara ur mig och jag sa till valpen: -Du är en liten gosebubbla du! Alla barnen sa det får hon heta, Bubblan! Och det heter hon. Hon är en riktig liten Bubbla!"

På onsdag är det dags för en lite somrigare tävling så håll utkik då! :)

Malin ♣








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0