Dagens eko

Dagens eko;

Känsla: Så himla glad!
Gjort: Varit vaken sedan 04.08. Vaknade till då och pelletskaminen gick inte trots att det då var nästan - 30 grader ute. Så jag lät Johan sova som skulle jobba idag och satte mig och pysslade med det. 25 minuter senare brummade han som en klockarkatt och sprutade ut härlig varmluft, men då somnade jag inte om utan låg och kramades med värme-elementet Tofu som snott min plats i sängen då jag var uppe. *mys-pys*
Gör: Sitter och bloggar i 11 år gammal Helly Hansen och trasiga, grå mjukisbyxor med sot-fläckar på som inte går bort i tvätten. Grr-rr! Lite mjöl i ansiktet på det här så blir väl Johan sugen på att skynda sig hem? ;)
Planer: Förmodligen fortsätta sitta i ovannämnda lyx-stass och elda och läsa idag. Har varken lust eller möjlighet att åka hemifrån då det är så kallt.
Bästa: De fina nomineringar som fullkomligt rasar över oss. *generad* Tack, tack, tack!
I behov av förändring: Jamen kylan kanske? Känns uppenbart och som något som hela Sverige pratar om just nu.
Leon : Sitter inne i gästrummet/bibilioteket och slår på pappas trumma. Fullt ös på Lyckobacken i arla morgonstunder!
Hm, undrar just hur killen vill sova idag, han får faktiskt inte sova ute i denna kyla. Även jag har mina gränser! :)
Väder: - 31,4 grader kallt. Härligt! Nu åker bikinin på! Vi har redan förbrukat samma mängd pellets & ved som tidigare ägare förbrukade under hela vintern. Det säger väl allt om antalet kalla dagar som 09/10-vintern bjussat på?

Malin ♣ 


Kommentarer
Postat av: Anna

Nä, är det så kallt så sover man nog bättre inomhus! :)

2010-02-23 @ 11:50:19
Postat av: Familjen Harju på Ekoblogg

Anna: Ja, faktiskt! Jag lade honom i vagnen i tvättstugan och körde i samma veva hans flanelltvättlappar i tumlaren (det enda jag tumlar) så han sov som en liten prins! :)

2010-02-23 @ 12:26:39
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Lisa

Fast nu är det bara -15 :)

2010-02-23 @ 15:55:46
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Familjen Harju på Ekoblogg

Lisa: I stan ja, vi hade - 23 den tiden och - 28 då vi lade oss! ;)

2010-02-24 @ 05:44:15
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0