Knit Kits the eco way!

ekologiska stick kit

Erica Laurell, känd modedesigner, har nu tagit fram en helt ekologisk garnkollektion som finns som ett "Knit kit" hos bästa Ecoloco!

Erica Laurell Organic Yarn är en serie helt ekologiska garner som är både KRAV- och Svanenmärkta. Den ekologiska bomullen odlas nere i södra Peru där jordbrukarna själva äger sina egna gårdar. Garnet färgas sedan på ett miljövänligt sätt av Garnfärgeriet i Borås. Färgningen är certifierad av EU-blomman.

Dessa Knit Kits består av ekologiskt garn i valfri färg, bambustickor- och virknål samt en stickbeskrivning för mössa och vantar i barnstorlek. I paketet ingår också en virkbeskrivning på en blomma som man sedan kan fästa på mössan eller t.ex. använda som brosch.


Knit Kitsen finns i följande färger;

erica laurell ekologiskt garn

2008 släppte Erica Laurell virkboken "Väldigt virkat" som man kan köpa bl.a. hos Adlibris och Bokus.

erica laurell knit kit

Jag gillar det verkligen så nu kanske man skulle införskaffa en bok om hur man gör, ty det är inte min starkaste sida! :(

Malin ♣

 


Kommentarer
Postat av: Marita Parwén

det ser ut vara härliga garner vilka fantastiska färger. Jag älskar att sticka och virka,jag kan inga avanserade saker men jag kommer långt med rät och avig maska. Det är klart att du ska prova du har ju en mamma som jan hjälpa dig om du kör fast.

Det är väldigt meditativt att handarbeta, mantrat blir avig, rät, avig,rät osv.

Ha en underbar dag.



Kram Marita

2010-02-17 @ 07:53:59
Postat av: Familjen Harju på Ekoblogg

Marita Parwén: Du har nog rätt...det gäller att få den där berömda tummen ur bara... ;) Och ja, mamma kan ju faktiskt hjälpa mig om jag kör fast! :)



Kramar!

2010-02-18 @ 05:35:18
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0