Mjölkgarn

Då Leon var nyfödd stickade bästa mormor både en liiiten halsduk och pytte-små vantar till honom i majsgarn. Nu finns ytterligare ett garn som tas tillvara av spillprodukter; mjölkgarn!



Viking garn är den största importören av garnet och det marknadsförs som ekologiskt men saknar tydligen eko-märkning. Läste om detta i en tidning för ett tag sedan och tyckte det lät spännande (visste såklart inte att det saknar eko-certifiering då) men då jag googlat lite stötte jag på denna info i bloggen Hantverk, så då tror jag att jag fortsätter drömma om hemstickade/virkade plagg av ekologiskt garn från Erica Laurell istället!

 Bild lånad härifrån.

Klicka här för att beställa härligt garn & inspirerande mönster!

Malin ♣

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0