Nag Champa

I snart 15 år har Nag Champa-rökelse funnits i mitt hem. Nu börjar de sista eldas upp och då det är dags att beställa nya gör jag det hos Carina som har bästa Amuletten!

Nag Champa (100g) Bild lånad härifrån.

Nag Champan är ursprungligen från Indien och framställs helt naturligt. Den är den mesta sålda rökelsen i världen och det förvånar mig inte. Jag har hittills inte stött på någon som inte gillar den! :) Rökelsen finns i 15 gr., 40 gr., eller 100 gr. förpackningar. Vi kör på 100 gr. förpackningarna med en gång. Det blir billigare + att man har ett lager ett tag! 
Och eftersom Amuletten har super-snabba levernanser så kommer mina go-pinnar om en dag eller två!

Vår rökelse förvarar vi i en jättefin "rulle" som köptes för många herrans år sedan på Urkult!

Malin ♣

Kommentarer
Postat av: Marita Parwén

Hej Malin!

Jag har också använt rökelser men hittar ingen som jag fastnar för. Jag tycker alltid att det luktar så gott hos andra men dom jag har luktar så starkt, har du någon doft favorit?

Kram Marita

2010-02-08 @ 08:20:18
Postat av: vintageRetroPrinsessa



Håller med dig grymmaste rökelserna redan då jag gick i sexan eldades dessa flitigt hemma :)

Dock e min låtsas pappa allergisk så jag fick inte bo inne i huset utan i en stuga ute på gården :)

Nu har vi dock köpt nag champa ljusen för att just slippa det rökiga och dom doftar såååå jädra gott :)



ha en fin dag kram

2010-02-08 @ 13:20:32
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: Alvehamn

Håller med om Nag champa, den är vår favorit här hemma med!

2010-02-09 @ 03:33:35
URL: http://alvehamn.se
Postat av: Familjen Harju på Ekoblogg

Marita Parwén: Som man kanske förstår av inlägget här så är Nag Champa min nr. 1 favorit! Tror inte du blir besviken på den! :) Om du mailar din adress kan jag skicka en pinne till dig får du testa!



vintageRetroPrinsessa: Ja, de är allra bäst! Vi har även haft Nag Champa-tvål tidigare, luktade också underbart!



Alvehamn: Vad kul! :D Ja, den är i särklass bäst!

2010-02-09 @ 05:44:54
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Kia

Detta är min favoritrökelse också. Doftar så mjukt och alldeles lagom.

2010-02-28 @ 20:03:08
URL: http://www.bjuti.se/blogg
Postat av: Familjen Harju på Ekoblogg

Kia: Den är helt enkelt underbar! :D

2010-03-01 @ 10:03:05
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Nacki

Jag kan med gott samvete säga att Nag champa är den bästa rökelsen i historien. Som Malin sa jag har aldrig stött på en människa som inte gillat den.

Och eftersom den är naturlig så slipper man alla dessa parfymer dom brukar ha i vanliga rökelser.

2011-04-19 @ 16:45:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0