The law of attraction strikes again!

Jag har de senaste veckorna gått och funderat på om man skulle införskaffa en hjärtform att baka i. Jag har sett flera i teflon eller med annan non-stickbehandling men det vill jag inte ha, så jag tänkte jag skulle kika på loppisar och i andrahandsbutiker.



Igår hos mormor bläddrade jag i hennes Året Runt och där bjöd de på recept inför Alla ♥ Dag och hade gjort en chokladkaka i just en sådan form. Sa till mormor i förbifarten att jag skulle leta upp en sådan varpå hon bärjade skaratta och sa att jag kunde ta hennes. Men behöver inte du den då, frågade jag. Jamen du kan ju ta den så länge så vet jag var den finns om jag behöver den, svarade hon.
Då mormor öppnar skåpet där hon har bakformarna och hittar hjärtformen visar det sig att hon har två exakt likadana staplade i varandra!!! Hon har inget som helst minne av att hon ens haft två så vart den ena kommer ifrån är en olöst gåta. Hursomhelst så fick jag den ena och hon behöver för den skull ändå inte vara utan!

 

Visst är den fin?

Tack snälla mormor! Nu får jag ta och baka en kaka i den och bjuda på tills nästa gång vi ses som tack! :)

Malin ♣


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0