Perfekt i svettiga lökartider!

Igår kom den perfekta presenten på posten; deodoranter! Finns det något med lämpat i dessa svettiga, varma, klibbande sommartider? :)



Vi fick två stycken roll on-deodoranter och en fotspray. Deodoranterna är 100 & naturliga och är fria från aluminiumklorhydrat, parabener och ftalater. De är också allergitestade och snabbtorkande. Dessutom ger de inga vita fläckar på kläder.
De fungerar så att naturliga mineralsalter ger ett effektivt och antieperspirerande skydd mot dålig lukt utan att ändå täppa igen porerna i huden. På så vis tillåts kroppen frigöra sig från slaggprodukterna samtidigt som man behåller friska lymfkörtlar i armhålan.
Bå deodoranterna stöttar Rosa bandet-kampanjen och är märkta med Cruelty Free-symbolen.

De finns i fem utföranden; Naturell, Tropical Breeze, Papaya Fusion, Ocean Breeze och Lavendel. Vi fick Tropical Breeze och Ocean Breeze - båda lätta, fräscha dofter där Ocean Breeze känns lite mer maskulin i doften.

 

Fotsprayen har jag inte testat ännu då jag inte direkt lider av fotsvett, så jag funderar nästan på att ge bort den till en i min omgivning som kanske vill fräscha upp sina skor? Det är nämligen det den gör; tar bort sko- och fotodör. Man sprayar den direkt i skorna eller på fötterna.



Jag har hunnit testa Tropical Breeze-deodoranten och är jättenöjd! Jag har ju haft mitt saltkristallstift i många år och kommer aldrig att överge det, men speciellt så här i sommartid då man har linnen och T-shirts i annan utsträckning än annars är det faktiskt trevligt att dofta svagt av någon god doft, och det tycker jag denna gör; doftar gott! Jag får någon sorts nostalgi-vibe då jag luktar på den, lite 80-tal och Date-parfym om någon minns dem?

Produkterna saluförs i Sverige av Rimport och det är dem som skickat produkterna till oss. De finns att köpa på;

Gryningen Häslokost, Stockholm
Götgatsbackens hälsokost, Stockholm
Lifeland, Stockholm
Melisse Hälsokälla, Stockholm
Nature Solna, Stockholm
Senso Gusto, Stockholm *
Nature Drottninggatan, Stockholm *
ICA Supermarket Farsta, Stockholm *
Naturebutiken, Motala
Naturebutiken Nya tannerforsvägen, Linköping
Life Norra hamngatan, Strömstad *
Life Rema center, Strömstad *
Guns Hälsokost, Strömstad *

Familjeapoteket.se
Topformula.se *
Shopping4net.se *


Butiker märkta med * erhåller produkterna inom de kommande veckorna.

Vi tackar för våra numer fräscha armhålor och an hittills varmt rekommendera roll on-deodoranterna.

Återkommer mer framledes då vi testat dem mer!

Malin ♣


Kommentarer
Postat av: Lisa

bra med såna bra deodoranter och en fotspray!

2010-07-19 @ 13:31:11
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad bra med tips på lite nya deodoranter! Jag köpte Rosenseriens deo för ett tag sedan och tycker att den funkar helt ok men klarar ändå inte det där "lilla extra". T.ex. 30 grader varmt i Life-butiken...=) Kan inte ni utsätta dessa deodoranter för en riktig prövning och sen recensera? Jag vägrar ge upp hoppet om att en miljövänlig deo kan vara lika effektiv som en konventionell.

Ps. Perfekt med tips om spray till skorna. Samtliga av Thomas skor bor på balkongen vid den här tiden på året...=)

Stora kramar!!

2010-07-19 @ 17:31:56
URL: http://http:/
Postat av: Ekonördarna på Lyckobacken - fd. Ekoblogg

Lisa: ja, det är toppen!



Anna: Jag håller med, ekologiska måste kunna hålla samma standard. Jag upplever dessa varma dagar att den är superefektiv och ska utsätta den för ett träningstest. Nu tränar jag på morgnarna och då är ju deon liksom "gammal" men framöver ska jag dra på deo innan och se vad den står pall för. :)

2010-07-21 @ 08:03:36
URL: http://www.lyckobacken.se
Postat av: mia

Jag har letat efter Nag Champa lotion och/eller schampoo att antningen köpa i Sverige, eller frakta hit.. allt jag hittar är länken till din blogg, så jag undrar om det kanske kan vara så att du skrivit om något sådant du hittat?

2010-07-26 @ 16:23:37
Postat av: Ekonördarna på Lyckobacken - fd. Ekoblogg

mia: Mitt förslag, då jag själv inte stött på just detta, är att du klickar på bannern till höger till Amulettens butik. Fråga Carina som har den för jag är säker på att just hon kommer att kunna hitta det du söker!



Lycka till!



Och hojta gärna om ni hittar något!

2010-07-27 @ 05:22:56
URL: http://www.lyckobacken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0