TorsDagens tacksamhet

Igår kväll gick vi som vanligt ut för att borsta tänderna, vi gör det varje kväll jag och Johan och passar då på att kvällsrasta hundarna samtidigt, och igår var det en extra underbar kväll. Alldeles tyst och stilla, alldeles lugnt och skönt. Inte ens korna på andra sidan sjön hördes för ovanlighetens skull. Ingen bil passerade under de ca. 10 min. vi var ute och ingen traktor puttrade förbi med en höbal eller ett lass timmer. Det kändes nästan magiskt över kvällen som var så stilla. Som om naturen tagit en paus från livet självt och bara var. Befann sig i ett parallellt universum eller så.

Ljuvligt var det och stillheten som infann sig i oss alla fyra gjorde att vi nog sov extra gott inatt!

Malin ♣


Kommentarer
Postat av: Lisa

åh så underbart och fint

2010-07-15 @ 13:31:36
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Vera

Låter underbart, och verkligen lyxigt. Jag längtar dit jag med - att kunna gå ut och borsta tänderna. Nåja, ska ta igen det när vi är i sommarstugan på semestern, eller kanske borsta tänderna på balkongen och drömma? ;)

2010-07-15 @ 19:20:12
URL: http://hallonmuffin.wordpress.com
Postat av: Ekonördarna på Lyckobacken - fd. Ekoblogg

Lisa: Ja, det var underbart!



Vera: Ha, ha, ja det låter bra vilket som! Det är just det där med att få ta några sista djupa andetag innan man somnar för natten som känns ovärderligt ihop med tystnaden.

2010-07-19 @ 10:24:46
URL: http://www.lyckobacken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0