Dagens eko

Dagens eko;

Känsla: Upprymd, pirrig, trött och förväntansfull - allt i samma paket! :S
Gjort: Läst tidningen och ännu en gång funderat på om det är värt att fortsätta prenumerera på den?
Gör: Dricker gott té och mailar med vår BVC-sköterska.
Planer: Idag ska vi klappa på en bebismage och det kan mycket väl vara sista gången vi klappar på magen...nästa gång vi ses kanske bebisen hittat ut! :D
Bästa: Att det faktiskt är semester snart! Lovely!
I behov av förändring: Att jag hängde ut tvätt igår och att det sedan började regna och sedan fortsatt regna hela natten och ännu regnar...våra tvättlinor inne är sporadiskt nedtagna så jag har ingenstans att hänga tvätten förutom ute och det är inte saker som jag kan stoppa i vår tumlare. Ja, ja, solen ska väl komma någon gång - tvätten hänger ju där den hänger!
Leon : Vad intressant det är att se hur stärkt han blir i sin roll och identitet att att tilldelas små uppgifter! Det vet jag ju såklart med mig sedan tidigare i min yrkesroll som förskollärare, men det är mer spännande att se med sitt egna barn. Hur viktig han känner sig då han själv kan gå och hämta sin jacka eller sina skor, ta fram en blöja eller hälla i sojabitarna ner i vattnet (det kalla) då de ska kokas upp osv.
Det är mycket som händer nu och man vill inte missa en sekund!
Väder: Mulet och regn.

Malin ♣


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0