Ett extremt oekologiskt inlägg, men ändå; ...

dsc04809 (MMS)

Ett extremt oekologiskt inlägg, men ändå; Det är sällan jag lyssnar på kommersiell musik då jag inte blir nämvärt berörd av det mesta som spelas i radion. Men på sistone har jag hittat mycket bra bland det 'nya' som poppat upp, bl.a. så har Winnerbäck, Salem al Fakir, Robyn, Jay-Z & Eminen gjort låtar som tilltalar mig! I sommar ska de 2 sistnämnda rap-giganterna göra en gemensam konsert i NY på Yankee Stadium och jag vet en liten ekonörd från de Norrländska skogarna som gärna hade velat höra den! Om jag inte lyssnar mycket på den kommersiella musiken kan man ju undra vad jag lyssnar på då? Mestadels meditations- och avslappningsmusik, keltisk musik och gärna material från Enya eller Sarah Brightman. Vad lyssnar ni på? PS. Jag menade inte att artisterna ovan är nya, jag menade att det är deras nya material de släppt nu som gjort att jag fastnat för dem. Jag vet att de var kända och hade slagit igenom innan! ;)


Kommentarer
Postat av: Ika

Saliga blandningar beroende på humör och årstid. Pop, lugnare rock, klassiskt, jazz, visor, folkmusikinfluerat... Har ofta lite svårt för musik som skrivits som avslappningsmusik på senare tid, och slappnar bättre av till klassiskt, t.ex. mera stillsamma kompositioner av Mozart.

2010-06-07 @ 08:45:51
URL: http://cassiopeia81.wordpress.com/
Postat av: Ekonördarna på Lyckobacken - fd. Ekoblogg

Ika: Jag kan hålla med, alla musik som skrivs i avslappningssyfte är INTE bra...så tycker inte jag det var förr.

2010-06-08 @ 05:42:19
URL: http://www.lyckobacken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0