Action Aid för alla mammor

Jag fick ett mail från ActionAid om att de nu satsar ordentligt inför Mors Dag! Så här skriver de;

"...från och med den 10 maj har en kampanj med the Body Shop.

Den går ut på att man kan nominera sin (eller någon annans) mamma gratis i någon av the Body Shops 60 butiker (kolla här om det finns en butik nära dig), och vinnarmamman i varje butik får en gratis make up kväll på Body Shop tillsammans med fem vänner." Vinsterna uppgår till ett värde av 600 :- st.

"Två kronor per nominering går, från the Body Shop, till vårt projekt för att utbilda by-barnmorskor i Sierra Leone, vars mödradödlighet fortfarande är vansinnigt hög.

 Så, din mamma kan vinna - en annan mamma får leva!"

Som ett tack till alla som nominerar kommer the Body Shop även att skänka 25 000 :- till ActionAid och deras kamp för mammor.

Senast den 30 maj vill butikerna att nomineringarna ska vara de tillhanda.

Min motivering skulle lyda;

"Jag har nå't som faktiskt inte alla har;
en fantastisk mamma - så himla underbar!
Hon finns alltid där för mig i vått och torrt,
och vill alltid att jag ska vara på topp.
Natt som dag, dag som natt,
min mamma är min värdefulla skatt.
Om så alla mig skulle vända ryggen till,
min mamma skulle följa mig vart jag än vill.
Min bästa vän, min mentor och en vackra gudinna,
klart min mamma är den rätta att vinna!"

Men nu har vi ingen the Body Shop-butik i Övik så hon får nöja sig med att mni läsare får ta del av varför hon är bäst! ♥

Malin ♣

 


Kommentarer
Postat av: Ika

Fint initiativ av Body Shop. Annars tycker jag att Body Shop har en tendens att ge sken av att de är mera renhåriga än de egentlign är. I synnerhet gäller det deras image som miljövänliga. Numera är det lika mycket skit i deras produkter som i andras, och när jag är på humör att vara besvärlig konsument brukar jag börja ställa frågor till dem om hur de motiverar att deras produkter innehåller silikoner (som ju är extremt svårnedbrytbara). Det har de aldrig några bra svar på...

2010-05-05 @ 09:42:48
URL: http://cassiopeia81.wordpress.com/
Postat av: Ekonördarna på Lyckobacken - fd. Ekoblogg

Ika: Jag blev också glatt överraskad! Ett bra initiativ!



Härligt att du står på dig i butikerna, oj så glad jag blir av att höra det!



2010-05-06 @ 06:07:28
URL: http://www.lyckobacken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0