Älska Kulig Ekoplast!

Ekokul fortsätter utöka sitt digra sortiment av ekoleksaker och har nu tagit in plastleksaker till butiken! Den återvunna plasten i de nyaste tillskotten kommer från de amerikanska mjölkförpackningarna (s.k."jugs") och Greentoys är först i världen med detta! Dessutom gillar vi hur de tänker gällande emballage då pappen i kartongerna är återvunnen och de har helt tagit bort alla onödiga beståndsdelas, som t.ex. den plast eller de trådar som annars ofta surrar fast leksakerna och håller de på plast inne i kartongen.

Leksakerna har blivit hårt testade på alla sätt och vis för att garantera att de är totalt säkra och fria från skadliga ämnen som t. ex. ftalater och bisfenol A. Bra va?

En tjusig leksaksservis, en återvinningsbil, en dumper och en verktygslåda har hittat till Ekokuls glada lager och jag måste säga att den sistnämna är jag galet sugen på att klicka hem till Leon då han intresserar sig väldigt för pappas stora verktygsbänk i verkstaden!

 

 

Verktygslådan består av 15 delar och innehåller allt som en riktig verktygslåda gör; hammare, skruvmejsel, såg, tång, skiftnyckel + skruvar, muttrar och andra tillbehör.

 

Visst är det härligt med alla innovativa företag som satsar så stort nu? Jag blir så glad då jag tänker på hur mycket som man kan få tag på nu jämfört med då vi började blogga!

Malin ♣



Kommentarer
Postat av: Annelii

Jag är så glad att du tipsade mig om Ekokul, de har så fina saker!



Tror säkert Leon skulle tycka om verktygslådan!



Kram Annelii

2010-05-26 @ 08:23:10
URL: http://nonnasmamma.blogg.se/
Postat av: Ekonördarna på Lyckobacken - fd. Ekoblogg

Annelii: Vad kul! :) Ja, det lutar nog åt att beställa den, tror den skulle göra succé!



Kramalin

2010-05-27 @ 05:57:20
URL: http://www.lyckobacken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0