Väldoftande tävling!

Nag champa-rökelse är vad som finns i vinst åt er läsare denna vecka. CarinaAmuletten är rar och sponsrar med vår favoritrökelse så nu har ni chansen att få ta del av hur det luktar på Lyckobacken! ;)



För att vara med och tävla vill vi att ni berättar om ett doftminne som på ett eller annat sätt betyder mycket för er. Det kan vara precis vad som helst, men det måste handla om dofter och minnen. OK? Skriv i detta kommentarsfält! :)

Mitt största doftminne är den allra första gången barnmorskan lade Leon på mitt bröst. Inte nog med att han var världens vackraste varelse, han doftade ljuvligast också! Andra dofter som lockar mig är julkryddor, liljekonvaljer, valpars andedräkt (luktar krasse och alldeles underbart då de är små - sen blir det inte så :( ), Johan, solhud, nybakt bröd, Brunkullans téer (ni måste köpa dem och dricka och lukta, det är det godaste jag varit med om!), nyklippt gräs, tomatplantor, saltvattendoften ute vid havet & blöt tång, Leon om morgnarna, äkta rosenilja, myntan i rabatten runt växthuset, jordgubbar, lukten som slår emot en då man bläddrar i en ny bok för första gången eller i riktigt gamla, blöt sand, choklad, rosor och liljor. Listan kan göras lång och jag har nog minst ett minne till alla dessa dofter, visst är det fascinerande?

 

Det är en stor förpackning med massa rökelsepinnar som ni har chansen att kamma hem! Har man ingen rökelsehållare (<-- länk) kan man sticka ner pinnarna i en blomkrukar exempelvis.

Som vanligt har ni till måndagmorgon på er så, STORT LYCKA TILL!

Malin ♣

Tävlingen är nu avslutad, tack för er medverkan!




Kommentarer
Postat av: Ida

Jag följde med en kompis till frisören för några veckor sen och satt och väntade under tiden hon blev klippt. När hon var färdig kletade frisören i lite vax och blåste sedan håret och en sån vindpust från hårtorken svepte väldigt snabbt förbi mig.



Många dofter kan jag relatera till min mamma, men den här var så stark och så otroligt otippad. Jag hade aldrig tänkt på det förut. Men jag har ju delat badrum med mamma i 18 år och känt den doften varje morgon utan att tänka på det. Inte så romantiskt kanske, doften av fönat hår med hårvax, men jag började nästan gråta där inne i frisörsalongen för att doften av ultimat trygghet svepte förbi.Mitt i min bli-vuxen-process.

2010-05-26 @ 23:19:04
URL: http://www.northyoung.blogspot.com
Postat av: Fröken Greta

Okej..med risk för att bli tagen för en galning..here it goes.

Mitt starkaste doftminne är faktiskt koskit.

Jag kommer från sveriges kotätaste kommun, så jag är liksom uppväxt med odören och..helt ärligt..så tycker jag inte att det luktar illa.

Det luktar tusen minnen och barndom.

Vart jag mig i världen vänder och får en doft av koskit, minns jag vart min familj finns, och vart jag hör hemma.

And I just gotta love it.



/Fröken Greta

2010-05-29 @ 11:17:37
Postat av: Janna

Det doftminne jag starkast kommer ihåg är kanelbullar! Min älskade mormor hade alltid kanelbullar hemma och det gjorde att det alltid doftade det hemma hos henne. Då min mormor inte längre finns i livet saknar jag alltid henne extra mycket då det luktar kanelbullar!

2010-05-30 @ 08:08:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0