Vi saluterar med fanfar och förlitade oss ännu en gång på intuitionen!

Ja!!! Igår blev det äntligen klart att min fasta heltidstjänst som förskolläare flyttar från min förra arbetsplats till den förskola som ligger inne i samhället som tillhör vår by! Istället för nästan 50 min. till jobbet (i alla fall i rusningstrafik) så får jag nu ca. 7 min. genom skogen på nyasfalterat autobahn...jag är så oteoligt lycklig så ni ananar nog inte! Nu får jag komma hem mycket snabbare på kvällarna till Leon, Johan & vovvarna och detta gör att det känns liiite bättre att börja jobba igen!

Förskolan här ligger jättevackert till nere vi en älv (såklart med Gunnebo runtom gården) och har två avdelningar med ca. fyrtiotalet barn. Den jag lämnar har ca. 14-15 avdelningar med ca. 120 barn...lite viss skillnad va? :D

Det är så lustigt för bara någon dag efter att jag gick hem med havandeskapspenning med Leon åkte vi ut till vårt sommarställe vid havet och då passerar man infarten till min gamla arbetsplats. På den tiden hade vi inte ens börjat kika på hus eller så, hur skulle jag kunna veta något? Ändå sa jag till Johan då vi passerade att det kändes som om jag inte skulle återvända dit. Och så blev det! Nu återvänder jag en snabbis på fredag för att lämna nycklarna och för att ha ett avslutande samtal med min fd. chef.

Kan det bli bättre???

Igår bordlades vårt sidoprojekt som vi tänkt starta upp till hösten. Det drog iväg ekonomiskt mer än vad vi kunde tillåta i nuläget och då vi hittade en konkurrent som gjort exakt som vi tänkt "men lite sämre" ;) så gick musten ur mig litet...det innebär att vi måste jobba minst dubbelt så hårt och det har hag inte motivation till i nuläget. De senaste dagarna och under helgen har de molat till lite i magtrakten då jag tänkt på projektet och det finns inget mer träffande än min intuition - den går till och med före sunda förnuftet och förståndet! Och då jag fick ta mobilen i min han och ringa och avblåsa det hela, i alla fall tills vidare på lite obestämd tid, så kändes plötsligt allt mycket lättare. Fåglarnas kvitter hördes ljuvare i mina öron och bilen rullade lättare in till stan. Himlen blev lite blåare och molnen bytte form från lite båsiga det-kanske-blir-regn-i-eftermiddag-moln till imorgon-blir-det-ytterligare-en-solig-dag-moln. Då visste jag att vi gjort rätt - nu var inte rätt tidpunkt för detta.

Nu satsar vi allt fullt ut 150 % på bloggen (det har aldrig känts så kul att blogga som nu!), och tro mig då jag säger att vi kommer att göra det! Den 2 augusti (eller kanske tidigare) startar vi upp nya lyckobacken.se på ny portal med lite nya blogginslag där ni bl.a. kommer att få mer insikt i vår matlagning här hemma (åh, jag vet att ni kommer att älska denna del!!!), vi kommer att lägga till lite nya kategorier och ta bort vissa gamla som blivit uttjänta. Alla länkar till läsvärt och fina eko-företag och bloggar kommer naturligtvis att följa med så ni missar inget! Det enda ni måste komma ihåg är att fixa så att det är lyckobacken.se som finns på era RSS-feeds, bookmarks/favoriter osv.

Åh, idag är det en dag som är snäppet bättre än igår, och det trodde jag inte ens var möjligt! :D

Lyckliga Malin ♣


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0