LörDagens tacksamhet

Idag ska jag och Johan åka och införskaffa material till att göra en egen vision board med inspiration från "The Secret".
Tanken är alltså en sorts "fokuserings-tavla" där man sätter upp saker man vill fokusera på för att man lättare ska komma ihåg att "beställa dem från universum".

T.ex. så har jag lite olika titlar på böcker med talande budskap, t.ex. "Du kan hela dig själv", "Bli mer av dig själv" eller tänkvärda citat som t.ex. "Carpe Diem", "Du är vad du tänker" etc.
Vi kommer även att sätta upp bilder på saker vi vill dra till oss och personer vi beundrar och vill påminna oss om.

Vi tänker köpa en vanlig anslagstavla och använda oss av små nålar till att nåla fast de saker vi vill dra till oss. På sistone har det dykt upp så mycket som vi med facit i hand inser att vi själva dragit till oss, och genom det fick vi inspiration till att äntligen göra denna. Vi kommer att hänga den i sovrummet så att vi kan börja och avsluta dagen med att fokusera i medveten närvaro.

Dagens tacksamhet är att jag äntligen ska få en vision board samt att vi ska göra den tillsammans, med våra gemensamma mål och drömmar.

Tack! ♣
 

Kommentarer
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Godmorgon!

2008-04-05 @ 09:03:26
URL: http://TUMADRE.blogg.se
Postat av: Malin Harju

TUMADRE: Godmorgon själv!

2008-04-05 @ 09:56:33
Postat av: Susanne

Det var kul att "träffa på" någon annan som också läst The Secret, jag har inte gjort någon tavla, än. Men jag sätter upp mål.. och visst funkar det!
Eller? Jo, det har det gjort hittils! Just nu är det en ekologisk butik som går runt som är mitt mål, titta på http://grona-grodan.se så får du se. Jobbar som socialsekreterare, men är föräldraledig och vill göra något bra som också ger mig något. Kommer vara utbränd ganska snart annars. Lycka till!!/ Susanne

2008-04-05 @ 21:30:21
URL: http://ekofamiljen.blogg.se
Postat av: Malin Harju

Susanne: The Secret har gjort så mycket för mig, samtidigt som jag ändå tänkte så där innan. Jag vågade bara inte tro på det fullt ut.
Vad du är modig som inser att du måste ändra inriktning! Starkt jobbat!
Önskar Er all lycka till!
Kramar Malin

2008-04-06 @ 09:03:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0