UTMANING och tävling!

Ok! Blev lite arg över att vissa människor som är sjuka kan leva sina liv så tills dess fulla gräns medan man själv sitter och drar sig lite i fettet på magen och konstaterar att Beach 2008 är bara veckor bort. Sjukt! Herregud, jag har ju en frisk kropp och bara det borde räcka, eller hur?

Min utmaning är nu att lista 10 saker Ni är nöjda med på Er kropp! Gör det här i kommentarsfältet så kommer jag att lotta ut och skicka ett halsband i vårigt grönt som jag gjort själv av ett glashjärta till någon av Er som tack för Er medverkan och för att Ni är fantastiska som kan hitta bra saker med Er själva. Är Ni med?

 1) Mitt stora, härliga leende!
 2) Mina vackra, gröna ögon!
 3) Min lilla, söta näsa!
 4) Mina snygga fötter!
 5) Min byst!
 6) Min timglasformade midja!
 7) Mina kurviga höfter!
 8) Mina snyggt formade öron!
 9) Mina tatueringar!
10) Mina fräknar som börjar väckas till liv lagom vid denna årstid!

Kom igen nu, Er tur! Och det vore jättekul om någon av de killar som jag vet läser bloggen ville haka på! ♣

Ni har till måndagmorgon kl. 05:00 på Er!

Tävlingen är avslutad! Tack för allas medverkan!

Kommentarer
Postat av: Little Peaché

1) Mina fina bruna ögon
2) Mina långa snygga ben
3) Min förståelse för att människor är olika
4) Min givmildhet
5) Mina kindben
6) Mina bröst
7) Min numera goda självkänsla
8) Min driftighet och ambition att lyckas med saker jag tar mig för.
9) Min nacke
10) Sist min inte minst, mina kvinnliga härliga former.

Tack för ett supergulligt inlägg!

//Little Peaché

2008-04-16 @ 15:22:29
URL: http://littlepeache.webblogg.se
Postat av: Sara

1) Mina långa ögonfransar
2) Mina fräknar
3) Min naturliga hårfärg
4) Min midja
5) Mina små bröst
6) Min klämvänliga rumpa
7) Min ögonfärg
8) Mina armar
9) Min sko/fotstorlek
10) Mina fräknar som börjar väckas till liv lagom vid denna årstid!

2008-04-16 @ 15:33:01
Postat av: Andrea

1) Mina stora fötter!
2) Mitt sätt att skratta på i pinsamma situationer (mest grymtande)
3) Min rädsla för ärtor, lite charmigt va?
4) Mina skiftande ögon
5) Mina pågående, växande naglar
6) Min lugg
7) ...och färgen på mitt hår
8) Mina 48 leverfläckar i ansiktet!!!
9) Mina raka tänder
10) Mitt sätt att missuppfatta utmaningen (för det var ju tänkt att det var saker på kroppen man skulle visa sig vara nöjd med, visst?) hehe

2008-04-16 @ 15:37:22
URL: http://pehs.blogg.se
Postat av: Nina

1) Mina otroligt välformade ögonbryn som passar perfekt till mina ögon
2) Min rumpa, den är utstående och enastående
3) Mina härliga D-kupor, fast det högra är större är de perfekta!
4) Mina muskulösa lår
5) Min sexiga rygg
6) Mitt leende!
7) Mina lugna händer
8) Mitt tjocka bruna hår!
9) Min hjärna! (ok inte utsidan, men jag är ju jag, och det är ju snyggt!)
10) Mina former, ay caramba!

Jag har ingen blogg... men jag kan maila den till dig?

2008-04-16 @ 15:39:33
Postat av: Nina

jag menade såklart att jag skulle maila min mailadress! :P

2008-04-16 @ 15:43:37
Postat av: Desiree

1. mina öron
2. mina vader
3. mina nyckelben
4. mina födelseprickar
5. min finfria hud
6. mina skuldeblad
7. min babyfjun i nacken
8. min käklinje
9. mina långa fingrar
10. Mina rynkor i händerna

Tänk att det ska vara så svårt att skriva 10 bra saker om sig själv. Har suttit nu och grubblat i säkert 15-20 min. Alltid lättare att klaga på dubbelhakor, knottriga lår, ofast mage etc. ..bra tävling!

2008-04-16 @ 15:50:05
URL: http://tromigellerej.webblogg.se
Postat av: Lotta

1) mitt hår som blir guldigt av sig själv på sommaren
2) mina fötter som har perfekt storlek
3) mina slanka armar
4) mina bröst, de har också perfekt storlek
5) mina vader, dom är assnygga :)
6) mina ögon, de är blåa och när det blänker till i dem tänker jag på ett solblänk i havet
7) min näsa har en trevlig form
8) mina jämna vita tänder som jag aldrig har haft hål i:)
9) min förkärlek för böcker
10) mina ögonbryn

2008-04-16 @ 15:56:10
URL: http://verkligen.bloggagratis.se
Postat av: Fatima

Oj, vad svårt. Jag är ju så van att bara titta på det negativa. Men detta är en nyttig utmaning, s jag gör ett försök.

1. Mina mörkbruna ögon är vackra och jag har fått höra att de ser kloka ut.
2. Mina långa ögonfransar förvandlar mig till en partypingla vilken kväll som helst.
3. Tack vare min mörka hudfärg passar jag i de flesta färger och ser aldrig blek ut.
4. Mitt långa lockiga hår är mitt signum och en (oftast)älskad del av mig.
5. Jag tycker om min längd.
6. Mina armar är snyggt smala och ser nästan vältränade ut trots att de inte är det.
7. Mina pussmun. Som barn skämdes jag över att jag hade större läppar än några av mina kompisar, nu tycker jag att det är snyggt.
8. Mina nyckelben är synliga och snygga.
9. Mina ben i korta kjolar går inte av för hackor.
10. Min byst som har perfekt storlek.

Det där var svettigare än jag trodde! Men tänk vad glad jag är nu efter, att jag faktiskt hittade 10 saker! TAck för utmaningen!

2008-04-16 @ 16:00:01
URL: http://www.fatimaslillablogg.com
Postat av: Lisa

Jag har väldigt mycket som jag ÄR nöjd med, även om jag alltför ofta ser till de negativa delarna, så TACK för att du påminner mig om mina bra sidor.
1.Ögonen, som jag själv tycker är skogsaktigt och mystiskt bruna/gröna beroende på vilket ljus man ser dem i.
2.Mitt leende som inte är helt perfekt, men som jag ändå fått komplimanger för :)
3.Mina Ofejkade, fylliga läppar.
4.Min byst, som jag tycker är alldeles lagom stor, större skulle kännas vulgärt på mig som är så liten och späd.
5.Mitt hår, som är i världens finaste kastanjebruna färg, helt naturligt dessutom med lagom självfall.
6.Mina små, söta fötter.
7.Den lite för stora näsan som jag förut hade komplex för, men nu har lärt mig vara stolt över!
8.Jag är väldigt nöjd med min tydligt markerade midja.
9.Öronen har jag också haft vissa komplex för, då jag tidigare tyckte att de passade bättre på en elefant, men nu tycker jag att de är fina, särskilt örsnibbarna.
10.Mina lagom runda och friska kinder med den lilla söta smilgroppen i den vänstra!

När jag började tänka efter så var det mer än jag trodde som jag var nöjd med faktiskt, saker som jag normalt inte tänker på att jag har.

Ska bli intressant att se vad andra är nöjda med //Lisa

2008-04-16 @ 16:21:34
URL: http://aquamarine.webblogg.se
Postat av: Kajsa

Rolig utmaning/tävling! Men min lista håller jag för mig själv, men jag ska göra den det lovar jag.

2008-04-16 @ 16:23:32
URL: http://whythis.blogg.se
Postat av: Åsa

1.Mina stora blåa ögon.
2.Mitt leende.
3.Mina händer. (Utan dem skulle jag inte kunna rita)
4.Min mage.
5.Mitt självfalliga hår.
6.Mina ben som tar mig vart jag vill.
7.Min ansiktsform.
8.Mina tre fläckar på kinden.
9.Mina mörka ögonbryn.
10.Mina örsnibbar.

2008-04-16 @ 16:30:24
URL: http://www.ooopsidaisy.blogg.se
Postat av: Malin Harju

Åh, vad härligt att se att så många redan satt en massa fina saker om sig själva på pränt! Keep on!

Nina: Ja, du kan maila; [email protected] är adressen!

Massa stärkande kramar till alla vackra människor där ute!

/Malin

2008-04-16 @ 16:30:51
Postat av: VintageRetroPrinsessa

Ok har kommer min lilla top tio lista :

1 : Min roll som
mamma som oerhört betydelsefull.
För både mig och mina barn.

2 :
Min omtänksamhet : det innefattar alla runt omkring inte bara dom som står
mig nära utan alla runt omkring dvs fattiga / utsatta barn / människor.

3 :Mitt sinne för humor den är enorm .. jag
är som ett duracell bateri som bara går och går / pratar skrattar.

4 : Jag : Mig som helhet.

5 :
Min styrka både inre och yttre.

6 : Min förmåga att sätta sig in i andras situationer.

7 : Min inre balans som balanserar hela mitt liv.

8 : Jag är väldigt kärleksfull mot min familj och andra.

9 :
Mitt sinne för alla levande organismer särskilt djur i alla dess former.

10 : Min helhet jag jag jag jag ;)

Kram och ha det finast.

2008-04-16 @ 16:47:58
URL: http://www.bambii.blogg.se
Postat av: Agnes

1) Mina breda, fina axlar!
2) Min utstående haka!
3) Hela min grundfysik!
4) Mina roliga ben!
5) Min navel.
6) Mina leverfläckar!
7) Hela mig!
8) Mina spetsiga öron!
9) Mina snygga överarmar
10) Mina tänder som står inåt nuförtiden (har tandställning) !

2008-04-16 @ 16:51:54
URL: http://agnesha.blogg.se
Postat av: Agnes

1.Mina klart blåa ögon

2.Mitt röda, röda lockiga hår

3.Mina fina bröst

4.Min lena rygg komplett med finfina skulderblad

5.Min fjuniga nacke

6.Mina stämband som är perfekta att sjunga med

7. Min välformade mun som är precis lagom stor, med
mina lite lite sneda tänder i.

8.Mina buskiga ögonbryn

9. Mina starka, fina och ärriga ben som tar mig dit
jag vill

10.Min bleka hy
(och en fuskare: 11. Mina snygga nyckelben)

2008-04-16 @ 16:55:33
URL: http://bortaiskogen.blogspot.com
Postat av: katrín

oj, vågar knappt skriva det här eftersom mitt självförtroende är rätt så.. ja. Men nu ska jag då göra mitt bästa:

1. Mina axlar!
2. Mina ben!
3. Fräknarna som dyker upp när solen lyser, gör mig alltid lika glad :)
4. Mina smilgropar är charmiga
5. Mina långa ögonfransar är en favorit
6. Min rumpa (tänk att jag sa det!)
7. Mina söta fötter som nästan får mig att mista balansen (de är så otroligt små!)
8. Mitt chokladnötsbruna hår som lyser lite extra på sommaren med naturligt självfall.
9. Min röst (har fått både komplimanger när jag pratar och sjunger)
10. Sen avslutar jag med min absoluta favorit: Mina klarblå, nästan lite turkosa ögon!

2008-04-16 @ 17:26:09
URL: http://katla.tjejsajten.se
Postat av: Sofia

1. Min knappnäsa
2. Mina läppar
3. Mina fräknar
4. Mina lilltår som liksom vrider sig med nageln utåt
5. Mitt tjocka hår!
6. Mina cyklarben
7. Mina starka och vita tänder (som för övrigt hållig otroligt bra)
8. Mina öron som hjälper mig att lyssna på bra musik och kloka ord. De kan dessutom på något underligt vis stänga av hörselmekanismen när jag läser och slipper höra skitsnack.
9. Mina äppelkinder
10. Mina mjuka underarmar (de har en liiiten tendens till barnmorskearmar, det gillar jag)

2008-04-16 @ 17:31:42
URL: http://litengulkatt.blogg.se
Postat av: Carolina

1. Mina nyckelben
2. Mina beniga axlar
3. Mina skulderblad
4. Mina revben
5. Mina skrattgropar
6. Min käklinje
7. Min hals
8. Min smala midja
9. Mina stora ögon
10. Mina överarmar

(jag vill skriva elva. jag gillar mina långa ben också.)

2008-04-16 @ 17:38:15
URL: http://gibihmeinennamen.blogg.se
Postat av: Kantarella

vad ironiskt med reklam för fettsugning och bröstförstoring direkt under inlägget.

och nej, jag tänker inte göra någon lista. kan inte.

2008-04-16 @ 18:03:03
URL: http://kantarella.blogg.se
Postat av: Mira

åhåhå va du är bra och kul! here it goes:
1. Mina stora fina blåa ögon
2. mitt varma leende
3. mina mjuka och fladdrande öronsnibbar
4. mina mumsigt ljuva kinder
5. mina tappra ben som bär mig vart jag än vill traska.
6. mina stabila fötter
7. mina vackra långa fingrar
8. min härligt vilda guldbruna kalufs
9. min mysiga och söta rumpnisse-näsa :)
10. sist men inte minst mina fagra skulderblad.

du är så himmlans bra ska du veta! mer sånt här i bloggvärlden! :D

2008-04-16 @ 18:18:37
Postat av: matilda

1. alla mina fina(och många)fräknar
2. mina vackra blågröna ögon
3. mitt tjocka vackra hår
4. mina ben
5. mina lagomsmå, fina fötter
6. mina lagom stora läppar
7. mina vackra armar
8. mina markerade axlar
9. min smala midja
10. mina vackra naglar

2008-04-16 @ 18:40:43
Postat av: ullrika

1. min livmoder (som kan husera bäbisar)
2. mina ögon (så jag kan se)
3. mina öron (så jag kan höra)
4. mina händer (så jag kan känna)
5. min näsa (så jag kan lukta)
6. mina fötter (så jag kan gå)
7. min mun (så jag kan prata)
8. mina smaklökar (så jag kan njuta god mat)
9. min tunga (så jag kan kyssas)
10. mina tarmar (som håller sig i schack)

tråkig lista kanske, men jag är bara så glad för det lilla. att jag är lite mullig t ex är jag ju inte nöjd med, men hade jag varit tillräckligt missnöjd hade jag gjort nåt åt det!

2008-04-16 @ 18:45:33
URL: http://akirllu.blogg.se
Postat av: Katarina

Det här känns peppigt och bra, här kommer min:

1. Mina kreativa och snygga händer
2. Min handleder
3. Mina gråblå ögon
4. Mina fötter
5. Mitt hår som blir solblekt snart
6. Fräknarna
7. Mina ben i strumpbyxor
8. Min mun
9. Min näsa som kan vifta på näsborrarna
10. Mina perfekta öron

2008-04-16 @ 18:45:46
Postat av: Christina

Oj det här var svårt, för vad gillar man med en kropp som är stadd i raskt medelåldersförfall...? Men OK, jag försöker:

1. Min livmoder som har hyst en hoper ungar
2. Mina bröst som gett mjölk till unghopen och ändå inte fullständigt gett efter för tyngdlagen
3. Mina ögon som kan se allt vackert i omgivningen
4. Mitt långa hår med inslag av grått som faktiskt är rätt snyggt ;-)
5. Mina händer som kan göra så mycket
6. Mina läppar som kan pussa på alla jag tycker om
7. Mina ben som kan gå med mig nästan vart jag vill
8. Min lilla uppnäsa som är lite fånig men rätt söt ändå
9. Mitt hjärta som fortfarande har gott om plats för kärlek och en massa andra varma känslor
10. Min hjärna som gör att jag kan sitta här och skriva en massa dumheter ;-)

2008-04-16 @ 19:19:08
URL: http://elins-tradgard.blogspot.com
Postat av: Ida

ett. mina fingrar. de är långa och smala. mamma säger att jag har pianofingrar. jag hoppas att de blir rynkiga och krokiga när jag blir gammal, det vittnar om ett långt och händigt liv.

två. mina lår, för att dom är lagomt stora. inte jättesmala, jag kan inte alls ha cheap monday jeansen. men fina är dom!


tre. min mage. den blir brunast på mig på sommaren! härligt! den har tre små ärr som vittnar om en operation jag gjorde när jag var tretton och jättejätterädd. men jag klarade det. och blev frisk igen.

fyra. mina ögon. dom är blåa. och jag föddes med öppna ögon och personalen sa att jag hade de vackraste ögonen de någonsin sett. det var fint tycker jag.

fem. min nacke. mest för att jag tycker om nackar, de är så mjuka. och min likaså.

sex. mina bröst. de är små och jag älskar det.

sju. mina massa små födelsemärken jag har över hela kroppen. de är en del av mig heltenkelt :)

åtta. min navel. bra storlek och trevlig att pilla sig i när jag inte har något bättre för mig.

nio. mina örsnibbar för de är små och söta och hemskt lena!

tio. mina muskler. inte är de så väldans stora trots att jag försöker bättra på dem. men det gör inget. jag är tacksam och glad att jag har dem helt enkelt. utan dem vore nog livet lite svårare ;)

kram /Ida

2008-04-16 @ 19:19:24
URL: http://idaho.tjejsajten.se
Postat av: Sara

Det här är nog bra för mig idag, jag mår rätt kasst. Så:

1. Min timglasmidja.
2. Mina bröst som kan föda upp fina barn. Tänk, jag tycker nog det kan vara den vackraste kroppsdelen en människa har!
3. Mina starka, jämna, vackra naglar som ser franskmanikyrerade ut av sig själva.
4. Mitt hår som är av superkvalité då i princip aldrig använder fön eller produkter i det.
5. Mina fylliga läppar.
6. Mitt hjärta som tar hand om mig även om jag inte alltid tar hand om det tillbaks.
7. Färgen på mina läppar! Efter att jag lagt om min kost är den rosa istället för ljusblek, och det älskar jag!
8. Mina långa, starka ben.
9. Min vikt, som är alldeles perfekt för mig.
10. Mina breda höfter som kommer kunna skydda och bära ett underbart barn en gång.

Tack Malin för att jag fick detta ikväll. För ikväll har jag ingen rolig alls.
Om du har msn och skulle vara inne ikväll så får du gärna lägga till mig :) Vore kul att kunna snacka med en annan intresserad ibland!
Kram!

2008-04-16 @ 19:38:40
URL: http://blissara.webblogg.se
Postat av: Johanna

1. Mina vackra, mörkt gråblå ögon
2. Min härligt stora rumpa
3. Mina kvinnliga (kurviga^^) höfter
4. Mina naturligt fylliga och röda läppar
5. Mitt leende som avslöjar en charmigt sned tandrad^^
6. Min nyfunna midja!
7. Mina diskreta muskler på överarmarna
8. Mina tacksamt höga kindben
9. Mitt tjocka hårsvall
10. Mina underbart små bröst:)

Detta var en mycket bra tävlig, till skillnad från alla andra skräptävlingar man hittar i bloggvärlden. Att få ta en djupdykning ner i självkänslan och upptäcka att det faktiskt finns mer än bara negativa kommentarer och tankar är nyttigt och är egentligen någonting vi alla borde göra oftare!

Vilket underbart initiativ att starta en ekoblogg!
Någon härinne som tar sitt ansvar^^

2008-04-16 @ 20:14:40
URL: http://handmade.blogg.se
Postat av: Ulrika

1. Mina stora melerade ögon (blå,grå,grön och gul)
2. Min glugg mellan tänderna
3. Mina stora bröst
4. Mitt tjocka perfekta hår
5. Mina stora läppar
6. Mina långa ben
7. Mina händer
8. Mitt dolda timglas (jobbar på att visa det mer)
9. Min ironiska humor
10. Min icke dallrande stora rumpa

2008-04-16 @ 20:14:58
URL: http://ulrikazafrans.blogg.se
Postat av: Camilla

1.Färgen på mina ögon (grön)
2.Formen på mina ögon (mandel)
3.Mina välformade bröst
4.Insidan av mitt huvud
5.Mina läppar
6.Mina fräknar som bara kommer fram på sommaren
7.Min korsrygg
8.Mina örsnibbar

Instämmer med handmade-johanna, det här var en win-win-tävling. Att göra en sån här lista är ju oxå en vinst, ju :)

2008-04-16 @ 20:18:39
URL: http://camillasboklada.wordpress.com
Postat av: anna

1. Min fina form
2. Min ljusa hy
3. Mitt svallande hår
4. Min stora badunkadunk
5. Mina lagom stora bröst
6. Mina gulligt snea tänder
7. Mina ögonbryn
8. Min haka
9. Mina ögonfransar
10. Min mjukhet överlag

Bra tävling och bra blogg!

2008-04-16 @ 20:39:21
URL: http://annasomanarki.tjejsajten.se
Postat av: Mira

Jag har en fin mening till din tänkvärda kategori!

"When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace."

2008-04-16 @ 20:49:51
Postat av: Maria

1. min naturligt smala figur som gör att jag inte behöver bekymra mig om hur mycket kalorier jag får i mig
2. mina små bröst, som aldrig kommer ge mig ryggproblem om som inte är i vägen som väldigt stora bröst kan vara
3. mina ögon är det väl inget fel på heller, de är stora och fina tycker jag :)
4. mina fylliga läppar
5. mina ben, som är smala, men har lite kvinnliga former ändå
6. mitt hår - mitt tempel
7. mina fräknar som dyker upp på sommaren
8. min mage, som aldrig tappar solbrännan av någon konstig anledning (att min mage har förmågan att blåsa upp till en gravidvarning-mage är sen ett annat kapitel)
9. min längd (157 cm), gillar att vara "liten och söt" :)
10. mina armar

2008-04-16 @ 21:31:33
URL: http://www.shoppoholic.blogg.se
Postat av: Anonym

1) Min söta mun
2) Min smala midja
3) Mina lagomstora, aningen asymetriska boobs
4) Mina händer
5) Mina bruna ögon
6) Mina öron, som är perfekt trots att dom är "för stora"
7) Mina långa ben
8) Mina nyckelben
9) Min lilla näsa
10) Min rumpa

Vilken bra tävling! Det förvånade mig lite hur svårt det var att komma på 10 saker man var nöjd med. Det är 1000ggr lättare att peka ut felen.
Får nog öva lite mer på det där med att gilla min kropp som den är och inte som jag vill att den ska vara :)

2008-04-16 @ 21:39:45
Postat av: Ika

Ah, precis en sån utmaning som man behöver allt emellanåt! Tack för initiativet!
Här är mina tio favoriter:

1. Mina långa ögonfransar.
2. Mitt vackra leende.
3. Mina små, men välformade bröst.
4. Mina naglar, som typ aldrig skivar sig och äör vackert mandelformade. Det är suveränt att de har vacker form även som långa eftersom jag är för lat för att hålla dem korta!
5. Mitt härligt lockiga hår.
6. Mina händer med långa fingrar.
7. Mina jämna tänder.
8. Mina långa ben.
9. Min rumpa.
10. Och framför allt: Min starka, härliga kropp som orkar cykla, hoppa, springa, sträcka ut sig och helt enkelt bära mig varenda dag.

2008-04-16 @ 21:57:58
URL: http://cassiopeia81.wordpress.com/
Postat av: J O H A N N A

1. Mitt livfulla hår.
2. Min muslulösa och friska kropp.
3. Mina blåa och klara ögon.
4. Mina långa och fina fingrar.
5. Mina fins tänder som gör att jag kan äta allt det goda som finns.
6. Mina små fötter som gör det möjligt att handla skor på barnavdelningen.
7. Mina breda axlar som orkar slå hårt på fitnessboxningen.
8. Mina små tuttar.
9. Min hjärna, som tilsammans med...
10. ... nr 10; hjärtat gör mig till den person jag är och får mig att inse att jag duger precis som jag är.

TOPPENIDÈ med en sån här härlig affirmation; fortsätt så :D

ha en härlig kväll!

2008-04-16 @ 22:10:05
URL: http://JORYDBERG.blogg.se
Postat av: Ylva

1, Mina ögon
2, Min näsa
3, Mina ögonfransar
4, Min hårfärg
5, Min längd
6, Min rumpa
7, Min midja
8, Min slanka figur
9, Mina händer
10, min vikt!

2008-04-16 @ 22:18:22
URL: http://skoddan.blogg.se
Postat av: Annie

Super bra tävling! Fokusera på det positiva, inte det negativa!

1. Mina naglar, som är långa och fina
2. Min rumpa :)
3. Mina händer
4. Mina fina gröna ögon
5. Mina kinder
6. Mitt hår, som är extra fint då jag klippte mig idag :)
7. Mina fötter, de är så lagom, inte för stora och inte för små :D
8. Mina armar
9. Min mun
10. Min längd

Blir glad av att bara skriva listan :)

2008-04-16 @ 22:25:21
URL: http://ekoochreko.blogg.se
Postat av: Lisa

1 Min mage som har odlat och burit mitt barn!
2 Mina naturligt böjda ögonfransar (har aldrig använt en böjare)!
3 Mina runda knän!
4 Min ögonfärg! (mellan brun)
5 Ett ärr på foten, minne av min hund!
6 Mina naglar!
7 Mina små söta öron!
8 Mina friska tänder!
9 Mitt hår!
10 Mina bröst som ger mitt barn mat!

2008-04-16 @ 22:34:09
URL: http://lmh.blogg.se
Postat av: Linn

1. Min mun med mina ojämna tänder sprider glädje till de runt om mig genom leende och vackra ord
2. De 176 cm som gör mig ståtlig och proportionelig
3. Långa ögonfransarna som ramar in blå ögon
4. Bleka handleder som dansar fram och är bra på att hålla hand
5. Den helvita hyn utan ojämnheter jämförs med en snöflinga
6. Nyckelbenen som böljar fram
7. Mina käkben och kinder som markant syns när jag blygar till mig och ler
8. Röda nagellacket på mina långa, ojämna naglar
9. Mitt blonda hår som är sådär fint, rufsigt klippt i mittbena
10. Min navel när den samlar vatten efter ett sommarnattsdopp

jag blev glad över mig själv nu.
tack.

2008-04-16 @ 22:55:51
URL: http://linnwiberg.bilddagboken.se
Postat av: Shirin

oj, detta blir allt en utmaning..

1) Mina fina blåa ögon!
2) Mina små händer!
3) Min rumpa, som blir sådär rund och bullig i fina spetstrosor!
4) Mina bröst!
5) Mina fötter, som behövs för att bära världens finaste skor på!
6) Mina fräknar, som börjar synas allt mer desto mer solen kikar fram!
7) Mina naglar!
8)Min navel!
9) Mina armveck, som orkar bära alla tunga väskor jag envisas med att äga!
10) Min rygg!

2008-04-16 @ 23:17:03
URL: http://shirin.tjejsajten.se
Postat av: Caroline

1) Helheten! (Hela kroppen i dess fulla prakt! Lite pretto, men så är det.)
2) Ögonbrynen
3) Ögonfransarna
4) Att det syns att jag är min mammas och min pappas dotter
5) mina händer och fingrar
6) mina fötter
7) mitt hår - hela dess organiserade kaos - långt eller kort
8) min längd
9) mina viga leder
10) mina armar som kan slingra sig runt och kramas hårt och länge!

och såhär ser jag ut:
http://bp0.blogger.com/_pU1N974YYfI/R_PZR5SYgwI/AAAAAAAAAGw/l_owfRvu6vo/s1600-h/dubbel.jpg

Vänliga hälsningar -

2008-04-17 @ 00:37:33
URL: http://tigerensvensk.blogspot.com
Postat av: Anna Öberg

1)Mina ögon som alltid söker efter det vackra i allt.
2)Mina öron som jag kan hänga vackra örhängen i.
3)Mina tänder som är starka och friska (om inte så vita som de kunde vara).
4)Mitt hår som fått utstå det mesta och ändå är i gott skick.
5)Min näsa som kan snusa på allt. Doftsinnet är den snabbaste vägen till minnet!
6)Mina små, breda händer med korta, tjocka fingrar, som gör allt vad jag vill att de ska göra(och jag gillar mina "stickningsvalkar").
7) Mina korta breda fötter som bär upp mig även de perioder jag inte velat bli buren.
8)Att jag trots att jag är kort och bystig ändå är proportionerlig.
9)Mitt underliv som är en källa till njutning och glädje.
10)Alla drag jag fått från min pappa (dvs allt utom stora tuttar). Min pappa dog oväntat för 4 år sedan och även om jag nog inte är mer nöjd med min kropp sedan dess så ser jag honom varje gång jag ser mig i spegeln. Allt jag irriterat mig på, t ex breda händer och fötter, har blivit mer ok - för genom dem så finns pappa kvar.

2008-04-17 @ 00:42:38
Postat av: Malin Harju

Mira: Tack för ditt tänkvärda, det kommer upp idag!

Kantarella: Jag håller med, jätteopassande med den typen av reklam. Dock styr jag inte över reklamen som finns här på bloggen, men jag önskar att så vore fallet.
Listan är frivillig, ingen tvingar dig att göra någon.

Anonym: Ja, visst är det sjukt att man kan komma på hur många saker som helst som man är missnöjd med men då det kommer till bra saker så får man fundera och fundera? Mia Törnblom föreläste här efter jul, jätteinspirerande, och hon sa just samma sak!
Men visst känner man sig rätt nöjd då man kommit på 10 saker?
:)

Sara: Gumman! Jag har tyvärr inte MSN, vi tog bort det för vi tyckte det bra tog upp en massa onödig tid...kan du inte maila mig lite?Vill gärna finnas till hands för dig!
Massa kramar!

2008-04-17 @ 07:25:54
Postat av: maria

Hittade hit via UnderbaraClara som oxå är en helt ny blogg för mej. Jag jublar av glädje över en EkoBlogg =)Gläder mej till att läsa. Har ingen egen blogg men jag försöker lista 10 positiva saker med min kropp. Efter år av kritik och självhat till min fysiska kropp är det svårt, trots att jag hunnit bli 35 år. Har läst och förundrats över alla härliga listor från de andra.

1. Min mun som är fyllig & sensuell
2. Mina spetsiga öron. Precis som en älva.
3. Mina vita friska tänder.
4. Mina tydliga nyckelben.
5. Mina händer som kan värma & hela.
6. Min vackra navel.
7. Mina mörka ögonbryn.
8. Mina 3 födelsemärken över mitt vänstra bröst.
9. Min magen (som är Thailandsgyllebrun just nu )
10. Min underbara kropp som tillåter mej praktisera Yoga och nästan slår knut på sej själv =)

tack för en finfin blogg =)
Säg till om jag skall maila min emailadress.

SolHälsningar & Kram maria

2008-04-17 @ 09:29:13
Postat av: Mannen

1. Kanonhärligt magparti med massa rutor och tydliga konturer. Beror på minimalt underhudsfett i kombination med lagom träning och bra kost.

2. Snygga ögonbryn

3. Snygga biceps. Lika som triceps är de inte stora utan tajta och uthålliga.

4. Smaskiga triceps.

5. Har rätt fina händer och fingrar.

6. Fina läppar

7. Tacksam överlag över den friska kroppen som inte har krånglat något hittils.

8. Bra mage som mycket sällan få ont.

9. Rätt så nöjd med mina fingernaglar.

10. Läckra jumskar. hehe

Nä ja ä väldigt tacksam över min kropp. Ett redskap som hyser mitt sanna jag och som måste vårdas både på in och utsidan. Ha en fin dag!

2008-04-17 @ 10:49:05
Postat av: Malin

fantastiskt intiativ! vi borde verkligen hylla våra kroppar så gott som dagligen!

1. mina smala mjuka fina fötter som jag kan dansa så bra med.
2. mina gråblågröna ögon som aldrig går att bestämma färgen på.
3. mina långa smidiga fingrar och starka händer som alltid finns till hands =).
4. mina lagomstora rumpa.
5. min hals som är sådär lång och smal.
6. alla mina charmiga leverfläckar och fräknar.
7. mitt hår som är så roligt att leka med.
8. mina små fina söta öron som jag kan höra all vacker musik med.
9. min näsa som sitter så bra mitt i mitt ansikte.
10. mina ärr på benet som påminner om skojjiga barndomssomrar.

oj vad svårt det här var! ska sätta upp min lista vid sängen så det är det första jag ser när jag vaknar!

2008-04-17 @ 15:37:27
URL: http://malinlinnea.blogspot.com
Postat av: Erika

Min tur då =)
1. Mina små öron, så söta =)
2. Att mina ögon är gröna
3. Mitt tjocka hår som nu väntar på att få bli permanentat och förvandlas till ett lockigt svall (hoppas jag)
4. Love my sexy butt! =)
5. Mina fötter som stoppas ner i alla snygga skor jag köper.
6. Mina ben som bär mig vart jag vill.
7. Mina lagom stora boobs.
8. Att jag har en mjölktand kvar och därför inte är riktigt vuxen än ;)
9. Min snygga rygg.
10. Mina långa fingrar.

Det var det =)

2008-04-17 @ 17:59:44
URL: http://morgondimma.blogg.se
Postat av: Ellen

Hm. Ska låta bli att titta vad andra skrivit, och bara tänka efter själv.

1. Min hjärna som låter sig fyllas med så många olika saker utan att slarva bort alltför mycket av dem eller ge upp helt
2. Min ögonfärg som jag fått av pappa -
mörkbrun och polsk
3. Mina långa ögonfransar som är mörka utan mascara.
4. Min trofasthet gentemot mina vänner
5. Min nagelform - för att det är en så udda sak som jag fått flera komplimanger för
6. Min förmåga att snabbt anpassa mig till nya situationer
7. Min jämna tandrad som jag på senare år lärt mig att visa när jag ler (efter att länge ha haft komplex för en glugg)
8. Det faktum att jag under 2007 satte på prov och övervann både min flygrädsla, min vattenskräck och min höjdskräck -frihet!
9. Att jag klär i så gott som alla färger
10. Att jag är självständig - men inte för stolt för att ta emot hjälp

2008-04-17 @ 20:20:16
URL: http://sotningsmedel.blogspot.com/
Postat av: Siri

Listan är inte i ordning...
*Mina fina händer
*Mina underbart blåa ögon
*Mina knotiga knän
*Mina bleka lena underarmar
*Min rumpa så klart!
*Linjen bakom örat och ner under käken
*Nacken och hårfästet
*Min bleka hy med fräknar på
*Mitt underbara skrattande leende
*Vaderna, precis lagom muskliga

En liten extra punkt.. (räknas det som fusk?)
*Jag är inte perfekt, men tack och lov att jag är jag, vem skulle jag annars vara? Jag trivs med att se ut jag!

Riktigt roligt att göra ett sådant här inlägg, det är kul när man kommer på hur bra man egentligen är! :)

2008-04-17 @ 23:25:51
URL: http://siriiris.blogg.se
Postat av: Susanne

Oj,...detta blir verkligen en utmaning! Får se om jag får ihop tio punkter!!

1. Mitt leende bjuder jag gärna på!
2. Mina ögon har fått komplimanger.
3. Mina naglar är jag nöjda med.
4. Mina fötter har lagom storlek.
5. Min näsa är helt okey.
6. Mitt lockiga hår när det ligger som jag vill.
7. Mina öron har mycket god hörsel!
8. Mina tänder.
9
Min armar har inget överflödigt fett, som den
övriga kroppen har.
10.Mitt hjärta som bankar och slår, och har plats för många.

Det gick ju bra....men en till hade jag nog inte hittat...ha ha.

2008-04-18 @ 08:18:50
Postat av: Matilda

1. Mitt huvud. Hela huvudet: ansiktet, håret och hjärnan.
2. Jag älskar mina ben. Jag är löpare och kan bevisa det.
3. Mina händer - pianohänder. Jag som inte ens gå på piano.
4. Läpparna är idealiska för läppstift (fylliga och tydlig amorbåge).
5. Smilgrop är sött
6. Mina armar kan man kramas med, härligt härligt.
7. Mina fötter är den idealiska storleken! Den finns alltid i butikerna.
8. Jag är brun året om, ingen BUS här inte!
9. Min lugg är väldigt trevlig och ramar in ansiktet fint.
10. Sist (men inte minst)min fina mage! Magrutor, check!

2008-04-18 @ 16:09:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0