Årskrönika 2008

Januari - börjar blogga den 28e denna månad. Känner mig grymt motiverad med denna blogg! :)

 KRAV-odlad frukt!

Februari - tar ut min p-stav och får äntligen må bra igen! Går som hårmodell åt Lena's Frisörer på Folkets Park i Övik.

 Uppfixad till max!

Mars - blir gravid och lyckan är komplett!

 Gjorde tre test för att verkligen vara säker!

April - Berättar om Krypet i magen för nära och kära. Eftersom jag mår så illa går det inte att dölja.

 Té hjälpte mot illamåendet.

Maj - åker till Paris på en fantastisk bröllopsresa ♥

  Eiffeltornet skymtar i horisonten, kära och lyckliga! 

Juni - gör UL och får se bilder på Krypet i magen och åker till i Italien i slutet av månaden på vårt livs resa!

  Krypet på rad, vy från sovrummet.

Juli - har semester och njuter av sommaren.

 Björnviken på Trysunda.

Augusti - börjar jobba igen och sliter ont av foglossningar och sammandragningar. Vill träffa vårt kärleks-mirakel! ♥ Rakar huvudet lagom till mamma's 50 årsfest.

 Ny-friserad blivande mamma!

September - jobbar de sista dagarna på jobbet och det är med visst vemod jag går hem; kommer ju att sakna "mina barn" i väntan på lill-♥!

 Den sista solvarma stenen och hem-manikyrerade naglar.

Oktober - slemproppen lossnar med vattenavång som följd en vecka senare. Ja, resten vet ni och kan läsa mer om här

 Hösten var i full gång då Leon kom till världen!

November - får komma hem från neonatala avdelningen med älskade Leon och får äntligen skapa en ny, fantastisk tillvaro tillsammans hemma! Lill-familjen är nu enad!

Här är raringarna! Leon ligger under/bakom snuttfilten och är det där orangea i form av ett ben som sticker fram under myset på den röda kudden. Förstår ni min lycka? Pojkarna myser tillsammans! ♥

December - ser fram emot Leon's första jul! Vi bakar och jul-stökar och lyssnar på sjukt mycket julmusik. Har lovat varandra att denna jul blir lugn och helt på våra villkor!

  Bagarinnan i full gång!

Inför 2009 hoppas jag på ett fortsatt välmående för oss alla och att mina fina läsare fortsätter följa mig, det är ni som gör denna blogg till vad den nu är!

Tack för ett fantastiskt första år på Ekoblogg! ♥


Kommentarer
Postat av: Malvalin

Vilket livsglädje år!

Tack för att du visar oss de små stigarna till att må verkligt bra.

Många kramar till dig M - från M!

2008-12-12 @ 10:49:35
URL: http://malvalin.blogspot.com/
Postat av: Anna Kittybloggarn

Det låter som ett spännande och roligt år. Härligt värre! :)

2008-12-12 @ 11:19:53
URL: http://bloggenomkittydrew.blogspot.com/
Postat av: underbaraclara

Åh vilket fint år du härliga människa!

2008-12-12 @ 15:22:43
URL: http://folkbladet.nu/underbaraclara
Postat av: Nadia

Läckert år som gått för dig!

Så himla kul att få följa!

Kram!

2008-12-12 @ 22:23:30
Postat av: sarapirat

önskar dig fortsatt fina, harmoniska år!



och en fråga, blir väldigt inspirerad utav dina recept, men hur får du tryfflarna att bli lagom hårda? mina geggar ihop, jag lyckas inte rulla dom....



2008-12-12 @ 22:28:18
URL: http://www.rararabarber.blogspot.com/
Postat av: Malin Harju

Malvalin: 2008 har verkligen varit mitt år, det allra bästa! Skulle inte vilja ändra något och jag har en känsla av att 2009 kommer att bli ännu bättre!



Roligt att ni vill följa med på resan! :)



Anna Kittybloggarn: Ja, det har verkligen varit ett toppen-år!



underbaraclara: Tack detsamma! Det är du som är härlig!



Nadia: Vad roligt att du tycker det! Så fort det är safe för Lron att efter i mars få träffa The Grus Grabbers så ska du få följa det på ännu närmare håll! ;)

Kram fina vän!



sarapirat: Tack snälla!



Man måste låta de stå länge i kylen. Ta en vid kastrull så att chokladsmeten inte blir så tjock, förstår du? Tar man en liten kastrull så blir den "så hög" och då tar det sådan tid innan den genom-stelnar. Jag häller ofta smeten i en 5-literskastrull eller häller över den i en stor bunke.Annars kan du testa ta ca. 30 gr. till med choklad eller så...



Lycka till! Kul att du finner inspiration! :D

2008-12-13 @ 10:15:12
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: sarapirat

tack för bra råd!

dom smakar himmelskt!



2008-12-13 @ 12:10:12
URL: http://www.rararabarber.blogspot.com/
Postat av: Nadia

Malin: Ser fram emot att träffa Leon och de nya föräldrarna, å Lotus - hela fina familjen! :)

2008-12-13 @ 22:48:53
Postat av: Malin Harju

sarapirat: Åh, vad bra! :)



Nadia: Vad härligt! Det gör vi med! :D

2008-12-14 @ 09:49:03
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0