Kropps- och hudvård

Jag skrev ju för ett tag sen om ekologisk skönhetsvård och tänkte nu tipsa om de kropps- och hudvårdsprodukter jag använder mig av. Mina tips på ansiktsvårdande produkter kommer i ett senare inlägg.

I duschen använder jag schampo (just nu har jag ett kamomill-schampo för att ge håret en lite ljusare nyans) och duschcrème (Brown Sugar ger en lätt peelande effekt på huden samtidigt som den tillför många nyttiga ämnen från det naturliga som finns i sockret. Fungerar bra till både mig och maken!) från Urtekram. Jag är verkligen supernöjd med dessa produkter, och även då jag hade lååångt hår fungerade dem alldeles utmärkt, jag kompletterade bara med deras balsam då.
Efter duschen använder jag också Urtekram's hudlotion som finns i olika dofter; nu är jag inne på Rose, men har även använt Lavender, som luktade lika gott. Det som är härligt med att använda "rena produkter" är att det faktiskt luktar t.ex. rosor eftersom det finns äkta rosen-extrakt i. Inte någon smörja som ska lukta ros men i slutändan luktar syntetiskt skräp.
Som deodorant använder jag Urtekram's Roll on Crystal Deo som jag är jättenöjd med. Den finns även som ett sorts saltstift och den använder maken. Jag har även här valt rosen-doft och den har en mild lukt som inte konkurrerar med övriga dofter. Det jag gillar mest med deon (förutom att den är helt fri från farliga gifter, t.ex. aluminium, som går direkt ut i kroppen via alla lymfkörtlar i armhålan) är att den "blöts inte upp" och lämnar inga vita märken på mörka kläder! Yeay! ♥
Som avslutning använder jag parfymoljor från Isis Kammare, deras webb-shop finns här, och de doftar ljuvligt! Vill man dock ändå använda vanlig eau de toilette/eau de parfume så finns flertalet naturliga dofter att välja mellan, bl.a. hos e-beautyshop!

Känner mig otroligt ren och fräsch med dessa naturliga produkter! ♣

PS. Glöm inte att Urtekram har en massa goda saker till mat-skafferiet också! DS.

Kommentarer
Postat av: Sara

Aha, intressant!
Har funderat länge på att hitta ett bra schampoo, gillar inte alls att använda vanliga. Känns äckligt kemiskt. Ska kolla in det här!

2008-02-06 @ 16:23:58
URL: http://blissara.webblogg.se
Postat av: Malin Harju

Sara: Ja, gör det! Jag är jättenöjd, och maken också! :)

2008-02-06 @ 21:11:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0