@ home!

Efter en lång dag fylld med resande har vi äntligen fått vakna upp i våran egen säng igen med våran egen gull-vovve! Gissa om han hade saknat oss? Han skrek av lycka då vi kom in genom dörren! Ändå vet vi genom flertalet telefonsamtal hem att han haft det fin-fint!

Hur har då resan varit? Alldeles underbar såklart! Bilder kommer att komma, men absolut inte idag, kanske inte ens denna vecka, får se. Vi som for ska dela bilderna så att alla får allas så jag tro nästan jag väntar tills vi gjort det, för det är inte alltid vi fotat eftersom bror och hans K har en mycket bättre kamera.
Vi startade alltså med att åka bil till Umeå förra fredagen. Efter en god salladslunch/middag for vi med flyg till Stockholm där vi bodde i lägenheten som Johan's familj rår om. Vid lunch på lördag gick sedan flyget till Rom via Munchen och jag har aldrig haft så ont i mina öron någonsin eftersom jag var jätteförkyld! Jag grät som ett ynkligt litet barn vid både start och landning...en liten räddare i nöden blev speciella öronproppar anpassade för flyg som hjälper till att tryckutjämna som mammas snälla J gick och köpte, dessa rekommenderas varmt!
Väl framme på flygplatsen tog vi en bil 28 mil norrut till den gamla vingården som ligger i Marche-provinsen med Appecchio som närmsta stad. Där mös vi i flera dagar med slapp viv poolen som vi delade med en familj till. Sol, bad och hiskeliga mängder skratt! På mammas födelsedag åkte vi ut mot havet till både fano och Pesaro (väldigt Nice och rivieran över det hela) och där åt vi födelsedagsmiddag längst ut på en pir med solnedgången i bakgrunden. Så vackert!
På torsdagförmiddag tog vi minibussen in tillbaka till Rom, lämnade den och tog taxis till det lägenhetskomplex där vi skulle bo. Fantastiskt fint och alldeles invid Peterplatsen. Under de dagar vi var i Rom har vi hunnit med Petersplatsen med Peterskyrkan, Sixtinska kapellet och Vatikanen, Fontana di Trevi, Spanska trappan, Fontana di Tritoni, Colosseum och lite shopping. Köpte förutom presenter med oss bl.a. en liten tröja till Krypet med "Rom" på samt en väldigt vacker ikon från Peterskyrkan.

Maten har varit underbart god och deras gelatos (glassar) är inte att leka med, de kommer jag verkligen att sakna nu i sommar! 

Sammanfattningsvis kan jag säga att det är nämvärt att vi under dess 10 dagar med extrem värme inte gått varandra på nerverna en endaste gång samt att det är ett rent h-vete att köra bil i Rom med en Ducati-minibuss men att både J och Johan skötte det med bravur! Fattar inte hur vi lyckades!

Nu ska jag kora en vinnare i tävlingen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0