Vaggande lugn

Hos Gröna Grodan har jag beställt denna lilla fair Trade-märkta hängmatta till bebisen! Visst ser den underbar ut?

Babyhängmatta

"Små barn föredrar ofta att ligga med ryggen böjd i en naturlig ställning, på samma sätt som de har gjort i magen i nio månader. Babyhängmattan ger barnet en naturlig kroppsställning med stöd för hela ryggen.

I en babyhängmatta ligger barnet mysigt omsluten. Dessutom vill bebisar ofta ha lite rörelser för att komma till ro och somna, vilket babyhängmattan ger."
                                                                                   Bild och text lånad från Gröna Grodan.

Undrar om man måste hänga den i sängen eller om det går att göra någon annan säker anordning? Vår spjälsäng är nämligen täckt i fram- och bakstycket så jag vet inte hur lätt den blir att fästa med kabinhakarna. Känner en händig slöjdlärare jag skulle kunna tänka mig att leja i sådana fall!


Kommentarer
Postat av: Ylva

Ser verkligen mysigt ut!

2008-07-20 @ 11:23:11
URL: http://tyraslillabebis.blogspot.com
Postat av: Erika

Jag vill också ha en hängmatta, igår låg jag i soffan och läste och då fantiserade jag om att jag låg en en hängmatta och lyssnade på vindens sus i träden, så då somnade jag =)



Jag har precis mejlat dig nu.



Kram!

2008-07-20 @ 12:18:41
URL: http://morgondimma.blogg.se/
Postat av: Susanne

Vilken genial idé! Det är klart att små bebisar sover bäst på det sättet.

2008-07-20 @ 14:11:07
URL: http://whippeternal.blogspot.com/
Postat av: Malin Harju

Ylva: Ja, om inte annat kan man ju hänga den så om den vill ligga och kika lite och vara vaken. Den behöver ju bums inte sova i den.



Erika: Ska kolla mailen! Ja, en hängmatta vore inte fel! Eller en sån där hängstol från Indiska...mmm!



Kramalin



Susanne: Jag tänkte så jag med! Om inte annat kanske h*n tycker det är skönt att vila i den, den behöver ju inte sova i den om den inte vill det. Lätt att haka av och på verkar den ju vara med kabinhakarna, så det löser sig nog!

2008-07-20 @ 15:15:42
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Petra

Hmm, har precis klickat hem en styck hängmatta efter ditt tips. Det skall kanske tilläggas att jag inte har barn, är gravid eller har planerat det inom en allt för snar framtid. Sambon tyckte också att det var en bra idé... haha ;)



Jag tog även ett halv kilo tvättnötter som jag vet att du har tipsat om. Måste pröva det!

2008-07-21 @ 19:05:26
Postat av: Malin Harju

Petra: Ni får väl lägga whippen i den så länge! ;)



Tvättnötter är toppen, du kommer inte att bli besviken, jag lovar!



Kramalin

2008-07-22 @ 08:13:07
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Nad

Sååååå bra er bebis kommer att sova i den mattan tror jag! De är ju verkligen helt ihoprullade i början och hängmatteställningen känns perfekt! Är det försent att skaffa till en 4½månaders bebis tro?

2008-07-25 @ 21:37:06
Postat av: Malin Harju

Nad: Tror det jag med! Ja, man skulle tydligen bara låta de sova i den upp till 4 mån. så det får bli till nästa knodd! ;)

2008-07-26 @ 10:01:26
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0