Tandläkaren

Var nyss till min alltid lika språkligt korrekte tandläkare B! Somd en lingvistiske nörd jag själv är så har jag ju en förkärlek för människor som pratar exemplariskt, därför är det härligt att ligga med alla slemsugare och tamponger i munnen och inte kunna säga ett ord tillbaka.

Hade i alla fall jättefina tänder samt tandkött vilket han var förvånad över eftersom hans erfarenhet verkligen tyder på att gravida kvinnor lättare får problem med sitt tandkött. Skönt att jag inte "behövde känna någon skuld för dina kariesangrepp" (citat à la B för 2 år sedan) idag utan kan fortsätta sköta mina tänder som jag gör, UTAN fluortandkräm, eftersom de hållit sig bra ytterligare ett år! Hurra!

Valde att inte röntga mig denna gång med hänsyn till Krypet och det känns som rätt beslut, speciellt när sedan undersökningen visade att det såg jättefint ut! Man ska lyssna på sin intuition!


Kommentarer
Postat av: karro

jaså, det där var lite skönt att läsa. du kör på tandkräm utan flour. jag funderade just på det här i veckan när jag skulle köpa en eko-tandkräm. det är ju så olika bud om det med flour...det blev en UTAN.

2008-06-10 @ 00:10:15
Postat av: Malin Harju

karro: Du gjorde rätt! Under kategorin om hälsa, hygien och skönhet på Ekoblogg finner du ett rejält inlägg jag skrev för ett tag sedan om fluor och tandvård. Läs gärna det!



Kramalin

2008-06-10 @ 05:21:45
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Blissara

"Som den lingvistiske nörd jag själv är"! Hohoho! Jag tillägger mig i listan! Mycket mycket roligt att vi delar det intresset.

Som exempel kan jag ge när jag och min vän J satt på en buss i Ungern efter 17 vandrade mil, och frenetiskt skrev ner alla ord vi kom på som började på im- eller in- och slutade på -erad. Roligast var när vi precis skrivit ner "invaderad", och killen framför vänder sig om, efter att ha suttit tyst hur länge som helst, och med ett avvaktat smile säger "invadderad".

Åh. Jag smäller av så roligt det fortfarande är.



Tips från Wikipedia:

Semantik (av grekiska sema, "tecken") avser det vetenskapliga studiet av språklig betydelse eller studiet av teckensystems innebörd och tolkning.



Kul!

2008-06-10 @ 10:42:36
URL: http://blissara.webblogg.se/
Postat av: Malin Harju

Blissara: Ha, ha, tack för en härlig historia! :)



Kramen

2008-06-10 @ 15:24:10
Postat av: Blissara

För övrigt tror jag det var 57 ord vi kom på!

:)

2008-06-11 @ 12:09:16
URL: http://blissara.webblogg.se/
Postat av: Malin Harju

Blissara: O jisses! Det var inte dåligt! ;)

2008-06-12 @ 06:31:47
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0