Tävla om hemmagjord parfymolja!

För ett tag sedan gjorde jag en egen parfymolja med kallpressad mandelolja som bas och ekologisk apelsin som doftessens. Resultatet blev en fräsch, lätt doft med friska inslag av citrus. Johan har provat den och han gillar den, både på honom och mig, så jag antar att den kan kallas unisex.

För att vara med och tävla om 15 ml. vill jag att ni i detta inlägg skriver om vad ni vill se mer av här i bloggen framöver. Ska jag vara mer perso lig, mindre personlig, vill ni ha mer recept eller ska jag lägga ner mer tid på djupgående inlägg och vad ska de isåfall handla om?

Fundera och tävla då ni kommit på något! Jag lottar ut en vinnare på söndagmorgon kl. 9.00 så att jag ska hinna skicka priset innan bloggen går på Italien-ledigt 10 dagar.

Lycka till!



Tävlingen är nu avslutad, tack för er medverkan och alla toppen-fina tips! Vinnaren presenteras under morgonen!

Kommentarer
Postat av: Sara och hennes hjärta!

Nu följer jag din blogg så då är det ju dags att anta utmaningen med tävling (som för övrigt är en väldigt smart grej för att hålla läsare aktiva) när jag har möjlighet.



Rent spontant kan jag säga att jag tycker att du redan har ett mycket bra upplägg på din blogg! En blogg med ett gott syfte och intressanta inlägg. Jag tycker inte du ska utöka med fler kategorier - du har personligt, mat, hygien, shopping och så blir det intressant att se vad det blir under bok-kategorin. Så det räcker med infallsvinklar, annars kan det nog bli lite för "spretigt". Kanske lägga in mer djupgående inlägg om livsstil, funderingar på hur vi ska ta hand om jorden och om varandra som människor och det kan ju läggas in under de kategorier som finns. Då kan du blanda dina egna filosofiska tankar kring detta både med fakta och med saker från praktiken, som du själv lever.



(Jag vet inte om du använder kategorin mobil-blogg längre?)



You go, girl! :)

2008-06-18 @ 11:37:59
Postat av: underbaraclara

Åh! Jag älskar din blogg och jag önskar att du ville fota mer. Du skriver toppen men jag vill ha bilder på vackra dig och hundern och hemmet och utsikten ja allt som dina inlägg handla om. OM du ids alltså :)



KRam

2008-06-18 @ 18:04:21
URL: http://folkbladet.nu/underbaraclara
Postat av: Petra

2008-06-18 @ 20:30:38
Postat av: Petra

Oj, man kanske ska skriva något innan man trycker på ENTER-knappen, förlåt. =)



Jag vill att du skriver typ "ekologiska tips" som kan handla om allt möjligt smått och gott. Tex om du har hittat någon bra ekologisk hudkräm, fint ekologiskt klädesplagg eller bara hur man gör hemma för att tex spara lite på strömmen.

2008-06-18 @ 20:35:47
Postat av: Petra

Jag formulerar om mitt förslag:

Mer ekotips och tips om hur man sparar ström/vatten mm i hushållet.

2008-06-19 @ 11:38:12
Postat av: lotti

egentligen har du redan en superblogg, men det skulle vara jättekul med lite mer bilder! gärna på det smaskiga du bakar, ditt hem och dess småknep för att göra vardagen i lite mer "ekoanda" och hur ni gör ert egna smör osv.

2008-06-19 @ 14:32:39
Postat av: maria

Din blogg är ju en ekologisk guldgruva men om jag får välja sådär precis som jag vill önskar jag mej mera bilder till dina fina inlägg. Och kanske en gladare färg på sidan ;)

2008-06-19 @ 22:01:33
Postat av: Ika

Jag håller med de flesta andra, gillar tipsen - det är de som i första hand utmärker den här bloggen.



Det här med hemgjord parfymolja låter jätteintressant! Jag brukar inte vara så mycket för vanliga parfymer, har svårt att hitta en doft som känns "jag", men en enkel, ren doft från citrus, lavendel eller ros kunde ju vara något!

Skulle vilja testa att göra egen, i lägenheten på studieorten har jag kallpressad mandelolja... kliar i fingrarna att komma åt den nu!

Hur länge "håller" doften - dvs dels på huden, och dels som diftsatt olja i flaskan? Kan man spara den i flera månader?

2008-06-21 @ 00:25:39
URL: http://cassiopeia81.wordpress.com/
Postat av: Annelie

Håller med alla ovanstående - din blogg är grym! Jag skulle gärna vilja få tips om ekologisk mat, tyvärr känns det som att det är så lätt att alltid köpa det man alltid köpt av gammal vana fast det kanske finns ekologiska alternativ. Och ibland är det tvärt om, det finns för många ekologiska alternativ - vilket är bäst? Smaktester på mat, tack =) och gärna godsaker också!



Och så vill jag såklart veta allt om bebisen och om hur det är att bli mamma! (Som jag hoppas på att bli själv också inom en inte allt för lång framtid)



/Annelie

ps. Mandelolja är den bästa hårinpackningen som finns för blont hår!! Klarar mig inte utan den!

2008-06-21 @ 22:18:46
Postat av: Cilla

Nu har jag gått och funderat i flera dagar på vad jag skulle vilja se mer av på din blogg men det är svårt för jag tycker ju att den är så BRA. Lagom på ett positivt sätt, eller välbalanserad kanske man kan säga. Jag tycker om att du uppdaterar den flera gånger om dagen, den utstrålar ödmjukhet och är informativ. Länkarna är guld värda. Funderade häromdagen på att jag skulle vilja se mer bilder, och vad händer - jo du publicerar flera inlägg den dagen med bilder. Du har koll;-)

För mig får du gärna publicera fler recept (med bilder) eftersom det är min stora passion.



Vad önskar du från oss läsare?



Tack för din finfina sida!

Cilla

2008-06-22 @ 00:35:41
Postat av: Malin Harju

Sara och hennes hjärta: Tack för konstruktiva tips! Jag ska komma ihåg att lägga mer fokus på omtanken om vår jord och vi som bor på dem. Jag har haft sådana inlägg ibland och det passar ju in i profileringen på Ekoblogg, så det är ett väldigt vettigt tips!



underbaraclara: Har tagit åt mig av din önskan och ska i fortsättningen bli duktig på att lighta upp sidan med hjälp av bilder. Det kan lätt se tradigt ut med bara text och det är inte min intention. Känns även kul att mobilbloggandet fungerar nu igen för då blir det ju mer bilder också. :)





Petra: Mer tips kommer frekvent så det är bara att följa bloggen regelbundet. Kolla gärna in kategorin Blandade tips från Ekoblogg samt de olika kategorierna för det tips du söker, t.ex. den om hygien för för tips om hudvård och den om shopping för sådana länkar och tips.



lotti: Som sagt till underbaraclara så kommer det mer bilder nu framöver, däremot ska jag ta till mig av det du önskade om att fota mer till receptinläggen! Om inte annat så går ju den bilden att lägga in i efterhand! Recept på t.ex smör finns under kategorin Mat, onödiga tillsatser och vegetariska recept. Dessutom är detta inlägg nedan en bra vägledning till vart allt finns på bloggen;



http://ekoblogg.blogg.se/2008/june/nya-lasare-se-hit.html#comment





maria: Tog till mig av ditt förslag, kikade på sidan och såg att den är rätt mörk. Imorgon kommer den att lightas upp och förhoppningsvis se lite lättsammare ut! :)



Ika: Grattis får jag väl inledningsvis börja med att säga! :) Och kul att det var just du som lottades fram som hade lite funderingar kring just parfymoljan.



Jag har nyss gjort min så jag har inte hunnit bli så vis av erfarenheten. Men jag tror att doften finns kvar länge i flaskan, tror inte att den härsknar eftersom båda är naturliga oljor. Däremot sitter doften inte kvar mer än kanske halva dagen på huden innan den liksom avdunstar in i huden. Enligt en tjej jag pratat med på en hälsokostaffär blir det lätt så eftersom den absorberas in i huden. Men det är nog det mest naturliga man kan bära som doft så då kan det ju vara värt att måsta bättra på den om man ska iväg sedan på kvällen och vill dofta gott då med.

Annelie: Tack för fin kritik! :)



Tips om eko-mat och det som jag hitta ute i butikerna kommer frekvent. I mina recept är alla ekologiska varor markerade med en * så det kan ju vara en hint till er om vad det finns att få tag på.



Jag kommer att dela med mig så mycket av bebisen och det som händer kring oss som jag känner inte överskrider den gräns vi har för vad som är för privat och inte. :) Det känns ofrånkomligt att inte dela med oss av det största och vackraste som händer i våra liv!





Vad roligt att du också är på väg mot att bli mamma snart, jag önskar er allt gott och all lycka till! Kom ihåg att man är vad man tänker! ;)



Cilla: Fina ord från dig som värmer gott i mig! Tack!



Ska som jag skrev ovan försöka lägga till mer bilder till det jag publicerar och även till recepten. De kan ju som sagt få komma i efterhand, det gör ju inte så mycket!



Vad jag önskar av er läsare? Jag önskar nog ingenting faktiskt; ni är redan så himla otroligt duktiga på att kommentera, tipsa och fråga så jag känner mig väldigt lyckligt lottad över er respons! Det skulle i och för sig vara kul att veta vilka alla nya läsare är som tillkommit på senare tid. Det är nog min önskan!



Många varma kramar till alla er ovanstående!



/Malin

2008-06-22 @ 09:19:59
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0