Care for a bag?

I Sverige förbrukas 500 plastpåsar per person och år. Det resulterar i att detta avlånga land tillsammans använder 4 ½ miljard påsar per år. Hemska siffror som inte är det minsta upplyftande för miljön!

Med tanke på det jag skrev om Strömpilens kommande försök hittade jag nu uppgifter om att San Fransisco helt förbjudit butikerna att använda plastpåsar. Det blir till att använda tygkassar för kunderna istället.
Vi köpte fin-fina på Svenska naturskyddsföreningens butik men även t.ex. Notable har fina modeller i fallskärmsliknande material för 85 :-/st. Finns med 3 olika mösnter och håller upptill 20 kg.


Kommentarer
Postat av: N

Det visste jag inte om San fransisco! Cool!
På Rebellerna (barnprogram) så tog de upp detta med tygpåsar/plastpåsar och tog in folk från gatorna för att sy sina egna tygkassar i en lokal där de ställt upp symaskiner och laddat med secondhandtyger och tråd! Tänkte jag skulle kolla upp mönstret så man kan sy snygga tygkassar att ge bort!

2008-05-14 @ 22:00:12
Postat av: Malin Harju

N: Ja, det känns modernt och innovativt av dem att tänka till!
Hojta om du hittar mönstret, jag skulle också vilja sy!!! :)

2008-05-15 @ 13:11:14
URL: http://www.ekoblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0