Kanada-kaka

Denna fantastiskt goda kaka brukar min bror och hans härliga fästmö alltd ha då det är någon av dem som fyller år. Imorgon (tror inte jag hinner idag) tänkte jag göra en laddning jag också. Perfekt att ha i frysen för oförutsedda besök, och dessutom är den busenkel att göra eftersom man inte gräddar den!

Kanada-kaka

Botten;
300 gr. smält ekologiskt smör
0,75 dl. ekologiskt råsocker
6 msk. ekologiskt kakao
2 st. ekologiska ägg
2 tsk. ekologisk vaniljessens
4 dl. ekologisk kokos
1 ½ paket KRAV-märkta digestivekex, fint malda

Blanda samman allt och bred ut i en långpanna som är täckt med ett bakplåtspapper. Ställ kallt.

Smörkräm;
100 gr. rumsvarmt ekologiskt smör
4 ½ dl. ekologiskt florsocker
1 msk. ekologisk vaniljessens blandas med 1 msk. varmt vatten (tänkte se om detta fungerar som substitut för orgiginalet där det står 2 msk. marsànpulver + 3 msk. vatten. Har man läst innehållsförteckningen på marsànpulver vill man aldrig mer äta det, jag lovar!)
Blanda ihop allt och vispa det pösigt. Bred på kakans botten och ställ kallt igen.

Topping;
200 gr. ekologisk choklad
4 msk. ekologisk olja

Smält i vattenbad och bred på kakan. Skär i rutor och snedda de sedan så att kakan blir i trekantiga bitar. Lägg i en form med bakplåtspapperet emellan och frys in. Tas fram ca. 5 min. före servering.

Ser ni; HELA kakan blev ekologisk i vårt kök! Great!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0