TorsDagens tacksamhet

Förr har jag alltid brusat upp och varit väldigt hetlevrad. Speciellt om folk sårat mig eller behandlat mig, i vad jag anser i mitt tycke, fel.
Igår blev den en typisk situation då den gamla Malin skulle ha reagerat precis som ovanstående. Det var dessutom en person som brukar få mig att reagera så. En "energi-tjuv" eller "ur-lakare" som helt enkelt alltid kommer att finnas i mitt liv och därigenom kommer att fortsätta utsätta mig för regelbundna prövningar. Skillnaden igår var att jag sa ifrån rätt länge under det pågående samtalet och att jag efteråt inte lät det gå ut över andra. Visst, jag blev ledsen även denna gång med det är en stor skillnad mellan att vara ledsen och förbannad.

Jag är otroligt stolt över mitt agerande och över de förändringar jag genomgått på slutet. Jag är på helt rätt väg i livet igen och det känns fantastiskt skönt! Dagens tacksamhet mina vänner!

Personen ifråga önskar jag all lycka och välgång här i livet, samt en liten dos ökad empati för hur andras liv ser ut.


Kommentarer
Postat av: mannen

Du gör mig så stolt! Älaskar dig!

2008-05-29 @ 09:36:03
Postat av: Blissara

Fint. Jag har samma situation som jag funderat över på morgonen, en riktig energitjuv i min närhet... Som lägger kommentarer anonymt på min blogg, men jag är rätt säker på att det är samma person och att jag dessutom vet vem det är.

Tycker mest det är lite sorgligt.



I mitt mail (som tydligen inte kom fram), frågade jag dig om du vet vad en bola/änglapingla är, och om du inte vet det så bad jag dig att inte kolla upp det heller!

Svara gärna på min blogg så jag inte missar svaret, om du vill.



Kram! Heja!

2008-05-29 @ 09:53:04
URL: http://blissara.webblogg.se/
Postat av: Nad

Bra gjort! Det är verkligen en lärorik utmaning att ha energitjyvar i sin närhet! Man kan välja att lära sig respektera sig själv vid kontakten och då växer man. Det gör du! Grattis!



2008-05-29 @ 12:40:45
Postat av: Blissara

Alltså, när du inte har så många kommentarer än så känner jag mig som en mailbombare ibland. Men jag tror du gillar mina kommentarer? :)



Jag ville iaf säga att du med detta inlägg gav mig inspiration att ta tag i min energitjuv. Tack, du fina Malin!



Må väl!

2008-05-29 @ 14:28:10
URL: http://blissara.webblogg.se/
Postat av: Malin Harju

mannen: Tack vännen! Älskar dig med, fina du! :)



Blissara: Gillar dina kommentarer så det gör verkligen inget! ;) Jo, jag vet vad det är, har två st. som hänger runt min hals - en sedan jag var 14 och köpte den för att locka till mig skyddsänglar och en som jag fått nu av en fin vän.



Härligt att du fick inspiration att ta tag i din energi-tjuv! Grattis! Känn dig stolt!



Kram till dig!



Nad: Tack gumman, det känns så mycket bättre nu! Fick dessutom "upprättelse" idag och det tror jag den personen mår bra av, att inse att denne/denna inte alltid har rätt.



Tack för att du är så klok!

Många kramar till er!

2008-05-29 @ 20:53:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0