Malin's curry!

Igår till middag blev det en improviserad currygryta som blev så god att jag tänkte dela med mig av receptet!

Malin's curry

1 pkt. quornfärs
2 msk. sweet chili sauce
2 msk. Mango chutney
2 msk. curry *
salt, peppar, örtsalt efter behag *
1 förp. passerade tomater *
2 dl. grädde
6 persiko-halvor
1 ½ dl. kokos *
1 dl. sultanrussin *
½ dl. soja *

Jag brynde på färsen tillsammans med salt, peppar, örtsalt och curry. Över det slog jag sedan soja, sweet chili sauce och Mango chutney och lät det puttra ihop. Jag slog sedan ner de passerade tomaterna och smakade av med grädden. Efter det gjorde russinen och kokos grytan sällskap och sist klippte jag ner bitar av persikor.

Till detta serverades ekologiskt basmatiråris och en god sallad. Supergott och superenkelt! :)




Kommentarer
Postat av: Lisa

Undra om det blir lika bra med något annat än quorn?

2008-11-21 @ 15:00:46
URL: http://lmh.blogg.se/
Postat av: Malin Harju

Lisa: Jag tror att det blir jättegott med linser i också!

2008-11-21 @ 15:05:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0