Vila!

Det blev inget Umeå idag. Vad som förmodligen var en lossnad slempropp imorse resulterade i 4 timmars väntan på förslossningen (5 barn hann födas under tiden, varav ett tvillingpar) som var extremt upptagna idag innan vi fick undersökas där det konstaterades att jag inte var öppen något alls. Tack och lov! Slemproppen kan ju lossna utan att det innebär vattenavlossning och i mitt fall trodde de att jag hostat loss den eftersom jag varit förkyld så länge. Det kan lika gärna komma en bebis om två veckor som om två månader, dock hoppas vi såklart på att den stannar inne minst fem veckor till, d.v.s. till vecka 37.
De tyckte det var bra att jag inte jobbade och att det nu var vila, inte en massa spring i trappor, klättra på stolar eller tunga lyft, som gällde. Ska inte göra några av alla de städprojekt jag planerat här hemma, endast baka lite lätt och stoppa i frysen, så får älskade Johan ♥ göra resten medan jag sitter och tittar på! ;)

Umeå får bli nästa helg istället och imorgon blir det ledigt på bloggen efter vad som måste beskrivas som en omtumlande dag! Vill bara mysa med familjen då och ta hand om Johan lite som nu åkt på en förkylning. :(
Nu ikväll; täcken i soffan, pyjamas, eko-té,  filmen "21" och kanelbullar!

Glad Kanelbullens Dag på er alla så ses vi igen på måndag!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Oj vilken dramatisk och händelserik dag!

Vilken tur att allt slutade väl!

Visst är det rätt fantastiskt att sitta och vänta på sin tur ovetande om att det samtidigt hinner födas fem (!) barn...rätt hisnande och häftig tanke!



Det låter klokt att vila och ta hand om dig själv och mysa med din familj. Te, film och kanelbullar låter ypperligt!



Hoppas att du får en jättefin helg!



KRAM!

2008-10-04 @ 18:59:54
Postat av: Angelica L

Ha en fin kväll :D

Kram

2008-10-04 @ 20:11:49
URL: http://angelicalarss0n.blogg.se/
Postat av: Erika

Hoppas att du har en mysig kväll nu finaste Malin!



Kramar!

2008-10-04 @ 20:19:13
URL: http://morgondimma.blogg.se/
Postat av: Nadia

Men hoppsan!!!

Nu hoppas jag verkligen att allt är ok med er!!??!

Skickade ett sms tidigare idag och har inte fått svar, jag var inte orolig innan men nu blev jag det. Hm.... Hoppas att du bara tar det lugnt och myser med familjen!!!

Stor varm krammmmm

2008-10-04 @ 23:00:15
Postat av: T

hej! jag håller på att bygga upp en blogg som är för gröna ungdomar i en storstad. jag vill få ut budskapet om att det faktiskt går att vara snygg, framgångsrik och ung i en hektisk vardag där pressen kommer från alla möjliga håll. har du några tips till mig? min blogg handlar om ekologi, spiritualitet och ett leverne som är snällt mot jorden.



vore tacksam för svar, skriv gärna en kommentar i min blogg!!

2008-10-05 @ 11:34:51
URL: http://soulistic.blogg.se/
Postat av: anna

Oj, vilket drama! Skönt att allt gick bra, och att du är så duktig på att lyssna på din kropp och vila när det behövs. Ta hand om dig, stor kram!



/anna

2008-10-05 @ 12:15:42
URL: http://aleryd.wordpress.com/
Postat av: Malin Harju

Lotta: Ja, man var lite slut på efter! Vi var inte så ovetandes om de barn som föddes, vi hörde mammorna krysta för att sedan (efter olika tidsintervaller) höra bebisarna ge ljud i skällan! :) Så. Häftigt!

Jag har haft en jättefin helg och jag hoppas du haft detsamma?



Kramalin



Angelica L: Detsamma! :)



Erika: Jag lovar, jag mös bara på! Hur går det utan M hemma då? :)



Kram på dig!



Nadia: Nu vet du att du inte behöver oroa dig, gumman!

Massa kramar!



T: Ska titta på det så fort tid ges!



anna: Jag var inte så duktig på att lyssna på min kropp innan jag blev gravid men det är jag nu! :)



Hoppas allt är bra med er också?



Kramalin

2008-10-06 @ 08:52:01
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Lotta

Tackar som frågar! Jag har haft en fin-fin helg. Regn och rusk till trots har det blivit skogsturer med hunden, många skratt till sällskapsspel, lite tv-tittande och härliga middagar! En lugn och behaglig helg helt i min smak.

2008-10-06 @ 16:26:47
Postat av: Malin Harju

Lotta: Oj, det lät som en kanon-helg! Skönt att vila upp sig då så man orkar jobb-veckan som följer! :)



Kram på dig!

2008-10-07 @ 07:15:24
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: anna

Jo, det är bara fint med oss förutom att jag blivit dunderförkyld och håller mig hemma från jobbet idag. Men bebisen verkar inte påverkas hen busar på som vanligt. Det känns att hen börjar bli stor och stark nu, har fått ett par sparkar mot revbenen som nästan gjort ont. Men det är mysigt!



Kram!

2008-10-07 @ 19:55:44
URL: http://aleryd.wordpress.com/
Postat av: Malin Harju

anna: Usch, så jobbigt med förkylning! :(



Ja, det är så underbart med alla sparkar! Man fylls av samma förundran och lycka varje gång! :D



Sköt om er!



Kramalin

2008-10-08 @ 08:38:31
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0