Tävlingsdax igen!

Idag är det onsdag och dags för ännu en fantastisk tävling!

I samarbete med Pernilla och Edvina lottar vi ut en rättvisemärkt- och ekologisk tröja från Positively Organics! Tröjorna finns i storlek 6 mån - 4 år och vinnaren får själv välja färg bland de fina alternativen!



För att ha en chans att vinna vill vi att ni gör följande; svara på nedanstående 3 frågor här i bloggen senast måndagmorgon.

1) Hur många kilo kemikalier går det åt till ett kilo bomull?

2) Hur många % av världens bomull handplockas av människor? Tyvärr med stora hälsovådliga effekter som följd.

3) Hur många år tar det för ekologiska skördar att ge lika stor avkastning som då de var konventionella?

Svaren hittar ni om ni söker under Övrigt och sedan Att tänka ekologiskt hos Edvina.

För att inte alla bara ska kopiera vad ovanstående skrivit i detta kommentarsfält vill vi även att man väljer ut ett valfritt plagg man skulle köpt nu då Edvina har fraktfritt och allt och skriver det tillsammans med sina svar! :)

Lycka till!



Tävlingen är nu avslutad, tack för er medverkan!

Kommentarer
Postat av: Sarasofi

1. 1 kilo textil = 1 kilo kemikalier. Scary!



2. 70% av världens bomull handplockas av människor..!



3. Ungefär 4 år.



Jag skulle faktiskt välja en av de tröjor som lottas ut här, har kollat in dem ett tag! Men förutom den så skulle jag köpa en av mössorna, tycker de är lite coola. :)

2009-04-22 @ 08:01:00
Postat av: elin

1. 1 kilo textil behöver 1 kilo kemikalier



2. 70% av världens bomull handplockas av människor



3. det tar ungefär 4 år.



Min syster ska snart ha sin tredje bebis, och jag försöker få henne att tänka lite mer eko, därför skulle jag idag köpa Kate Quinn Organics, den gröna sovpåsen :) för den är riktigt tuff och passar både killar å tjejer.



2009-04-22 @ 09:00:41
Postat av: Annelie

1. Det går åt ett kilo kemikalier.



2. 70 %.



3. Ca 4 år.



Det jag helst skulle vilja ha därifrån är den vita tröjan ovan med det gröna bladet, riktigt snygg!

2009-04-22 @ 09:27:38
URL: http://annielie.webblogg.se/
Postat av: Ma-Linn

1. 1 kilo



2. 70%



3. Ungefär 4 år



Jag skulle vilja ha antingen heldräkten eller tröjan "duns" med äppelträden. Båda mina killar skulle vara så fina i dem!

2009-04-22 @ 09:41:27
Postat av: Anna-Lena Vedin

1. I snitt går det åt 1 kg Kem.till 1 kg bomull.

2. 70 % av bomullen handplockas.(inget fel att handplocka om det inte vore för all kem).

3. Det tar ca 4 år att komma upp till samma skördmängd.



Om jag vinner så önskar jag den ljusa tröjan med lövet på, vinner jag ej så köper jag den och en grön Kate Quinn Organics, kan den gröna tröjan med löv på, läckra tröjor tycker jag.



Tack A-L

2009-04-22 @ 09:47:41
Postat av: anna

Åh, vilka fina priser! Men svåra frågor, har koll på ett ungefär tror jag men exakta siffror... Orkar inte googla och jag vill helst inte fuska och bara kopiera från de som redan svarat. Tror jag köper en tröja istället, jag har råd. Och så får någon annan som kanske behöver det bättre vinna istället. Så - lysande tävling och tack för köptipset :-)



Kram kram!

2009-04-22 @ 12:41:57
URL: http://aleryd.wordpress.com/
Postat av: Malin

Åh, vilka fina tröjor. Jag hade, av alla kläder hos Edvina,valt en grön tröja från clotilde till mig själv.

av de ovan väljer jag en grön med löv i strl 12-18 mån



svaren

1 ca 1 kg

2 70 %

3 ca 4 år

2009-04-23 @ 12:07:05
URL: http://www.mallinpallin.blogspot.com
Postat av: Linda

Hej!

Svaren på frågorna är:

1) Det går åt ett kilo kemikalier

2) 70 % handplockas

3) ca 4 år



Jag skulle välja den fina svarta huvtröjan "Clothilde" med grönt handtryck, till min älskling!

2009-04-23 @ 12:53:50
Postat av: Mammamucklan

Jag provar lyckan även denna gång. ;-)



Svar på frågorna:

1. 8 kg.

2. 70%

3. ca 4 år.



Om jag vinner skulle jag vilja ha tröjan med artikelnummer: poT510, i storlek 3 år.

2009-04-23 @ 20:05:54
URL: http://www.mammamucklan.se
Postat av: Mammamucklan

Hoppsan, tryckfelsnisse var framme. Svaret på fråga 1 ska vara 1 kg, och inget annat!

2009-04-23 @ 20:08:29
URL: http://www.mammamucklan.se
Postat av: Sofie

Mina svar:

1. 1 kg kemikalier

2. 70 %

3. ca 4 år



Från Edvina skulle jag köpa den gula Duns-tröjan med träd på. Helt underbart fin är den!

2009-04-23 @ 22:29:54
URL: http://klingsberg33.blogspot.com/
Postat av: THELIFEOFFANNY

JÄTTE FIN BLOGG :)



Hur länge har du bloggat? :)

2009-04-23 @ 22:36:40
URL: http://thelifeoffanny.blogg.se/
Postat av: johanna

Svaren på frågorna:



Nr 1 = Det går åt ett kilo kemikalier till ett kilo bomull, som ofta släpps ut direkt i floder och sjöar.



Nr 2 = Det är 70% av världens bomull som handplockas. Studier har visat att bekämpningsmedel som använts i bomullsodlingar dödar 22 000 och förgiftar 3 miljoner människor varje år.



Nr 3 = Det tar ungefär 4 år innan de ekologiska skördarna ger lika stor avkastning.



Jag skulle nog köpa den mönstrade heldräkten ”Duns”. Då jag nyligen blivit faster så vore det en perfekt present och en bra start på livet för den lille. ;)

2009-04-24 @ 00:08:04
Postat av: Erika

Svaren på frågorna:

1. Det går åt 1 kg kemikalier till 1 kg bomull

2. Ungefär 70 % av all bomull handplockas

3. Det tar ca 4 år.



Jag hade valt den mönstrade heldräkten från Duns, eftersom att det är ett så fint mönster på som man blir riktigt glad av och så passar min lilla tjej så bra i grönt!

2009-04-24 @ 11:00:15
Postat av: T

1 ca 1 kg

2 70 %

3 ca 4 år



Jag skulle ha valt den mönstrade heldräkten Duns med äppelträd på gul botten, av 100% ekologisk bomull. Den skulle jag ge till mina bästa vänners nyfödda son.

2009-04-24 @ 13:26:17
Postat av: Eva Lundström

1 ca 1 kg

2. 70%

3. ca 4 år.



Jag skulle välja äppelträdströjan, duns, till min son. Världens goaste unge!

2009-04-24 @ 14:12:53
Postat av: evamar - tävlingsblogg

1. Ca 1 kg

2. 70%

3. Ca 4 år



Jag gillar den vita T-shirten med rosa tryck som du har på tävlingsbilden mest. Härligt att det finns matchande byxor till den också!

2009-04-26 @ 20:27:17
URL: http://evamar.blogg.se/
Postat av: Jeanette

1. 1 kilo textil = 1 kilo kemikalier. Scary!



2. 70% av världens bomull handplockas av människor..!



3. Ungefär 4 år



Jag tycker att den rosa tröjan posetively organics är jättefin och det skulle absolut bli den!

2009-04-26 @ 21:26:10
URL: http://heltvanligtliv.blogspot.com
Postat av: Cecilia

1 - Det går åt cirka 1 kg kemikalier till 1 kg bomull.

2 - 70 % av all bomull handplockas.

3 - Det tar cirka 4 år för ekologiska skördar att ge lika stor avkastning som då de var konventionella.



Jag skulle välja den vita tröjan med blå kugghjul ifrån Positively Organics. Det hade varit en käck tröja till sonen vars pappa jobbar med mekanik.. ;)

2009-04-26 @ 22:03:57
Postat av: rebecca

1) Hur många kilo kemikalier går det åt till ett kilo bomull?



Svar: Det går åt ca: 1kg kemikalier till 1kg bomull.



2) Hur många % av världens bomull handplockas av människor? Tyvärr med stora hälsovådliga effekter som följd.



Svar: Av all bomull handplockas 70%



3) Hur många år tar det för ekologiska skördar att ge lika stor avkastning som då de var konventionella?



Svar: Det tar ungefär 4 år.





Vinner jag skulle jag vilja vinna:

Positively Organics

Tröja i 100 % ekologisk bomull med grönt tryck på grön botten.



Tyvärr så funkar det inte att logga in på blogg.se just nu så kan tyvärr inte länka.

2009-04-27 @ 07:38:13
URL: http://geshiia.blogg.se/
Postat av: Amanda

Svaren på frågorna är:

1) Det går åt ett kilo kemikalier

2) 70 % handplockas

3) ca 4 år



Om vi vinner skulle vi vilja ha Artikelnummer: poT1



Positively Organics storlek 2 år.



Jag har länkat här:

http://creyla.blogg.se/tavlingar/2009/april/tavling-barntroja.html

2009-04-27 @ 08:46:44
URL: http://creyla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0