Tävla om ekologisk ögoncrème!

På onsdagar är det ju tävligar ibland här på Ekoblogg, så även denna onsdag! :)

I potten ligger inte mindre än två stycken Culture Bio Ögoncrème från Yves Rocher!

 Bild lånad härifrån.

Culture Bio är Yves Rochers egna, ekologiska hudvårdsserie så nu har ni chansen att knipa en super-exklusiv ögoncrème som gör hösttrötta ögon lite piggare och gladare!

För att vara med och tävla vill jag att ni i detta kommentarsfält ger tips på ert bästa tips för att inte totalt gå i ide nu då det blir mörkare ute. Ett tips på hur man kan bli lite piggare och lättare i sinnet helt enkelt!

Ni har till måndagmorgon på er att tävla så lycka till! :)



Tävlingen är nu avslutad, tack för er medverkan!

 


Kommentarer
Postat av: Lisa

Å en sån där skulle sitta fint då man pluggat hela natten! ;-)



Mitt bästa tips är att helt enkelt hålla igång fast man är trött. Se till att ta en halvtimmes promenad i friskluften mitt på dan även om det är ruggit. Då fyller man på lite energi så man orkar ta tag i saker på kvällen också. Man sover bättre och blir då piggare av det också. Sen skadar det ju inte med en fin höstaoutfit som man vill lufta!

2009-08-26 @ 09:21:08
URL: http://omlivetpalandet.blogspot.com
Postat av: lisa

Hm. Vad ska jag hitta på, en höstpromenad är ju alltid fint, sova mycket, dricka gott te och läsa en god bok och tända ljus blir man lättare i sinnet utav! :) Pigg det blir man om man äter bra med mat och sover bra :).

2009-08-26 @ 15:09:27
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Ika

Jag tror att det är viktigt att känna sig själv - visst, positivt tänkande i all ära, men om man hör till dem som mår dåligt av mörkret så ska man komma ihåg det och inte ställa så orimligt höga krav på sig själv. Snarare inse att förutsättningarna är annorlunda på vintern än på sommaren.

Jag mår i alla fall bra av yoga - började med ashtangayoga för ett år sedan, och mådde sedan ovanligt bra ända fram till december. Normalt brukar sömnproblemen sätta in redan i slutet av oktober, så det var en klar förbättring. Fast visst var jag gråtmild över morgontidningen under både november och december...



(Btw så är det inte höst än, det här är ju bara tips inför det som komma skall. Jag bor i Österbotten och simmade i havet så sent som i förrgår, utan bastu. Då är det sommar fortfarande...)

2009-08-26 @ 18:03:45
URL: http://cassiopeia81.wordpress.com/
Postat av: Ida L

Jag har köpt in lite svenska ekologiska bär så som blåbär, hallon och jordgubbar som jag kan göra smoothies av med mild ekoyoghurt och lite ekohonung. Sedan kan man ta på sig en varm kofta och sitta en stund på balkongen och fånga de sista solstrålarna. Men har det blivit för kallt så funkar ju soffan med tända ljus också! Det gör att man mår lite bättre. =)

2009-08-26 @ 18:25:24
URL: http://idalism.blogg.se/
Postat av: Katja

Mitt bästa tips är att skaffa häst och starta eget, och att jobba mindre. Var ute med hästen när det är ljust ute och jobba när det blir mörkt.

Länkar såklart till din tävling!

2009-08-26 @ 19:24:11
URL: http://sthlmblues.blogspot.com/
Postat av: elin

för att inte deppa ihop allt för mycket, när vädret blir dåligt, så går jag ute och går i skogen snabbt. Det är skönt att få en avkopplande stund, och när det regnar är det skönare att gå. Jag brukar gå väldigt snabbt i unnifär 2 timmar.

kramar

2009-08-27 @ 06:51:26
URL: http://flickanirandigpjyamas.blogg.se/
Postat av: Cecilia Karlsson

Försök att ta till vara på naturen även om det verkar grått och trist. Oftast ser det värre ut genom fönstret än det är när man väl går ut. Njut av naturen och ta långa, djupa andetag. En god kopp te med en bok eller framför brasan när man kommer in igen är inte dumt!

2009-08-27 @ 10:00:50
Postat av: Veronica

Jag blir som piggast de dagarna jag unnat mig morgonpromenad nere vid vackra viken. Oavsett väder ger det mig otrolig energi att promenera i lagom takt och bara ta in omgivningen. Det blir meditativt när kroppen själv bestämmer takten och tankarna faller undan och jag bara är. Den typen av upplevelse önskar jag alla. :) Tack för en fin och inspirerande blogg. :)

2009-08-28 @ 17:47:08
Postat av: Malin

A och O med att hålla sig pigg är ju att börja dagen med en ordentlig frukost! Just nu är jag inne på blåbärssmoothie med blåbär, sojamjölk (proteinrik), havregryn, linfrön, sesamfrön och kanel - en riktigt nyttig och bra start på dagen som håller magen i trim. Sedan är ett hett tips att få lite ljus under dagen. Bor man i mörka norrland som jag gör, så gäller det att ta vara på de få timmar av ljus som finns. Cykla/gå till jobbet, alternativt hoppa av en busshållplats tidigare, eller ta en kort promenad på lunchrasten för att ge kropp och själ lite ljus då det blir kolsvart efter ca kl 15.oo här uppe.

2009-08-29 @ 02:08:09
URL: http://ekofin.blogg.se/
Postat av: joakim

1. Dagsljuslampa med timer i sovrummet + passande ljud på väckarklockan (tex kvittrande fåglar).

2. Spar lite semester till februari när depressionen sätter in och se till att komma iväg nånstans där det är ljusare.

3. Skaffa ett ljust och glatt tema på telefonen och datorn. Det är de små sakerna som ger en xtra knuff för moralen.

4. Nu är det dags att tappa upp vattnet i badkaret.

2009-08-30 @ 12:45:58
URL: http://medoodle.blogspot.com/
Postat av: Carolina

Ät och sov ordentligt, ta en långpromenad mitt på dagen - då blir man helt klart piggare och mår mycket bättre! Sen för att känna sig bättre tycker jag det är mysigt att tända ljus, dricka varm choklad och läsa böcker/titta på film!

2009-08-30 @ 13:16:53
URL: http://carolina1979.blogg.se/
Postat av: malin

När hösten kommer smygandes och dränker dig i en blandning av kyla, mörker samt höstdepressioner gäller det för det första att tänka positivt. Ja, visst är det tråkigt att det är slut med varma dagar på stranden, picknickar, helger i någons sommarstuga och läsa mysiga pocketböcker i din hängmatta. Men varför inte göra det bästa av situationen? Med din positiva inställning kommer du sedan att inse det fina med hösten. Du kommer att inse det mysiga med att ligga inne i soffan iklädd mjukiskläder, dricka varm choklad och läsa en mysig bok. Du kommer att kunna njuta av det mysiga stickade kläderna i alla dess former utan värmeutslag när du går där i skogen och andas in den kalla, friska luften. När löven blir härligt spräckligt röd/orange/gula får även kameran på promenaden. Glöm heller inte bort att sova ordentligt! Utan en bra sömn klarar jag inte av skolbänken hela dagen! Passa även på att vila ut på helgerna då du äntligen är ledig med skön sömn, hemmaspa, filmkväll, yoga, pilates, skorpor, och varför inte bunkra upp med mörk choklad? Hösten är dessutom en nystart, din chans att börja om efter sommaren. Dags att börja äta nyttigare, cykla till jobbet, köpa mer ekologiskt, minska utgifterna eller träna. Det gäller kort och gott att ta till vara på alla våra fina årstider och ta fram det bästa med dem även fast sommarvärmen kan kännas lockande ibland…

2009-08-30 @ 22:30:58
URL: http://ekostudent.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0