Ekologisk Valentin

Alla Hjärtans Dag närmar sig med stormsteg och hur tänker då familjen Harju fira den kanske ni undrar? Kanske finns också en önskan om några tips på gåvor att ge?

Vi tänker i alla fall käka en härlig middag bestående av Pasta à la Bellio och till efterrätt en grym citronpaj som vi fick i helgen hos bror med familj (recept kommer). Leon ska även få sin första smakportion då bestående av ekologisk potatis-puré! *spännande*

Gåvor att ge till nära eller kära då? Jag tycker att huvudlkliaren jag gav Johan för 129 :- på Hälsokraft är en toppengrej att ge!



Annars kanske en ny, ekologisk kudde fylld med härlig dinkel kan vara något? Finns hos Näva Ekotextil!  Pranayama-salva och ett kit med en shakti-ring och tillhörande stav från Grön Gåva kanske uppskattas (det gav vi bort i helgen) eller varför inte och en god choklad från Hildur? E-beautyshop har toppen-härlig eko-hudvård för både män och kvinnor, eller kanske en bok från min favoritbokhandel och antikvariat Vattumannen?

Vill man hellre göra något själv (snällare mot både miljön och oftast också plånboken) tycker jag att chokladtryfflar som rullats med kärlek och omsorg är trevliga att både ge och få, eller varför inte en påse semmelbullar? Scones-mix i form av alla torrvaror och en vackert skriven lapp med recept är annars fantastiskt, bara att tillsätta smör och mjölk och det finns oftast i de flesta kylskåp.

Men det allra finaste jag tycker man kan ge någon, oavsett komersiell helgdag, är en kram och en fin komplimang!

Hur ska ni fira, om ni nu alls firar? :)


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Ska på kalas hos svågern som fyller år... Blir utrymme för många kramar men inte så mycket kärlek på tu man hand, får bli mys-frukost i alla fall!



Ha en bra dag!

2009-02-10 @ 08:08:00
URL: http://ellinorens.blogspot.com
Postat av: Malin Harju

Ellinor: Så trevligt det låter! Kalas är ju aldrig fel!



Ha en toppenfin dag du med!



Kramalin

2009-02-10 @ 09:00:44
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Nadia

Vi ska på bröllop - vilket ska bli fantastiskt kul!

Jättebra tips du kom med - gillar verkligen den smarta med scones ingredienserna! Kram!

2009-02-10 @ 09:16:50
Postat av: Veronika

Ska bort till goda vänner på eftermiddagen och kvällen. Det är en bra Alla hjärtans dag då man umgås med de man tycker om.



Tycker egentligen att det bästa sättet att uppvakta sin partner, eller andra man tycker om, är vilken annan dag som helst än just de som har blivit så kommersialiserade som Alla hjärtans dag, mors och fars dag.

Postat av: Lovisa

Dottern fyller år (6 år) på alla hjärtans dag så vi firar henne. men annrs har jag inte så mycket övers för att man ska ge bort prylar en sådan dag (det luktar lite för mycket komers för min del), utan jag satsar hellre på att laga en god middag att bjuda nära och kära på. Kanske ett parti sällskapsspel till kaffet/ teet? :)



jag tycker att ditt förslag var det allra bästa: en kram och en fin komplimang. Det ska jag anamma i år!

2009-02-10 @ 10:26:19
URL: http://rekorderligt.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Hej,



huvudkliaren är nog en jättebra present, jag gav en till min pojkvän och han använder den i princip alltid.

(btw, efter att ha läst din blogg så köpte jag tvättnötter för första gången och jag tycker att de är riktigt bra. Nu försöker jag berätta för alla jag känner hur bra de är, många vet ju inte ens om att det finns)



2009-02-10 @ 13:18:15
Postat av: Annie

Jag tycker att allra mysigast är att planera något ihop som verkligen båda vill göra och sedan ägna dagen åt det.

2009-02-10 @ 17:09:39
URL: http://viviv.blogg.se/
Postat av: Malin Harju

Nadia: Vilken härlig dag att gifta sig på!



Veronika: Håller med, man ska inte hänga upp sig för mycket på just en dag utan försöka visa det hela året istället!



Lovisa: Vad härligt med kalas i familjen! :)



Jenny: Vad kul att du gillade dem! Tycker de är toppen, och har fått en del i min omgivning att byta till dem vi också!



Annie: Det har du alldeles rätt i! :)

2009-02-11 @ 07:48:06
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0