En ny tävling!

Nu kör vi igång med ännu en onsdagstävling, denna vecka i samarbete med Yves Rocher! Jag har själv fått sätta ihop vinsten och denna gång kan TVÅ stycken vinna!

Jag har valt ut produkter från deras nya, ekologiska hudvårdsserie Culture Bio - produkter som alla representerar hudens olika behov. 19 ekologiska växter (t.ex. olivträd, pepparmynta, apelsin, aloe vera, trollhassel, sötmandel och blomsterkrasse) som noggrant valts ut och kombinerats, allt för att hitta en produkt som motsvarar det naturliga huden eftersträvar. 85 % av ingredienserna är från ekologiska odlingar. 100 % naturliga doftämnen.

I La Gacilly har Yves Rocher odlat ekologiskt sedan 1997 på 44 hektar mark. Dessa har nu burit frukt och resulterat i denna nya hudvårdsserie. Odlnigarna följer de regler som finns för ekologiskt jordbruk och som bevarar naturens balans. Odlingen är säsongsanpassad, man använder naturlig gödning, undviker kemiska bekämpningsmedel och genmodifiering. Detta för att bevara och garantera renhet i vattendrag och mark.

Eftersom ekologiska odlingar ger mindre avkastning blir ekologiska ingredineser ibland så mycket som upp till 15 gånger dyrare än de klassiska. Detta påverkar såklart prissättningen av en produkt, men eftersom Yves Rocher är aktivt involverad i allt från odling till distribution lyckas de hålla nere priset på en tillgänglig nivå.

Produkterna är förpackade i i glasflaskor gjorda av återvunnet glas från restmaterial i sågverk i Savoie-området och tryckta med vegetabilisk färg. Kartonghöljet är tillverkat av återvunnen papp och ingen bipacksedel eller innerförpackning finns.
Man klimatkompenserar även som ett av de första företagen inom skönhetsvård med denna serie. Yves Rocher samarbetar genom att ge finansiellt stöd mot skogsskövlingen som pågår i Bolivia, Colombia och Peru.

Serien är certifierad av Ecocert och märkt med Cosmebio

I potten finns två kit med dagcrème, nattcrème och ögoncrème - allt som behövs för en bra eko-hudvård! För att vara med och tävla vill jag att ni lämnar tips i detta kommentarsfält om vad ni vill se mer av i bloggen framöver. Det har tillkommit så många nya läsare nu att det skulle vara kul att se vad som eventuellt saknas och efterfrågas. :)

Ni har som vanligt till söndagförmiddag på er att tävla. Lycka till!



Tävlingen är nu avslutad, tack för er medverkan!

Kommentarer
Postat av: Torun

Hej!



Tycker det är kul med alla recept du lägger upp, det ger bra inspiration!

Tack för en bra blogg!

2009-02-25 @ 08:07:03
Postat av: Millah

Mer bilder och musik :) Och som kommentaren här ovanför. Mer mer recept. allt mellan himmel och jord :)

2009-02-25 @ 10:15:33
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: Lisa

Allt du skriver är ju intressant, men som föräldraledig student så drar man ju in ungefär de slantar som behövs för att köpa mat i månaden. Så det skulle vara intressant att läsa om mer ekonimiska gröna val (för oss fattiga). Tex om kläder, hygien och annat som behövs för ett fungerande vardagsliv.

2009-02-25 @ 10:34:33
URL: http://lmh.blogg.se/
Postat av: linda

gag vill vara med och tävla. älskar yves-rochers produkter och denna nya serie är säkert minst lika bra som övriga sortiment.



i bloggen vill jag se ännu mer eco skönhetstips...

2009-02-25 @ 11:05:18
Postat av: sara

Hej!



Jag tycker du borde skriva mer om saker du testar som skall vara miljövänliga, som kanske exempel: kompostering, visa oss hur man med enkla steg går till vägar för att få en fungernade kompost i hemmet.



Annars älskar jag din blogg, jag ser den som min hjälp i en ekologisk vardag och inspiration

2009-02-25 @ 11:41:03
URL: http://rekobomb.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Jag tycker redan att du har en bra mix av inlägg; personligt, Tacksamhet, Recept och allmäna ekotips. Det jag däremot söker liiite extra är fler av de här vardagliga sakerna, som bloggen heter - ett försök till en ekologisk vardag. Vad ska man tänka på? Vad kan man göra? Det hade varit intressant med lite självkritiska inlägg också för att visa att du tänker mycket på det här. Exempelvis är inte alltid ekologisk bomull så ekologisk med anledning av vettenåtgång bla. Lite mer resonerande texter med andra ord, men jag vet att det inte är så lätt, det tar mer tid och energi men är intressant att läsa. Jag läser inte din blogg för att få uppdatering om ditt (´personoliga) liv utan för att se in i just en ekologisk vardag och vad och vilka val det för med sig. Självklar är Leon och Lotus en del av denna vardag och det är intressant att läsa inlägg om dem med och det som rör dem.

mvh

2009-02-25 @ 15:07:25
URL: http://ellinorens.blogspot.com
Postat av: Karolina

Jag instämmer i Ellinors kommentar, gärna mer resonerande texter. Men jag förstår att det tar mycket tid... Annars gillar jag recept mycket också.

2009-02-25 @ 17:15:36
Postat av: Majja

Bilder på dig! Du är ju ekomänniskan själv, show me how you are! :D

2009-02-25 @ 17:44:04
URL: http://mijimas.blogspot.com/
Postat av: Malin

Jag gillar din blandning av personligt och tips.

Jag skulle gärna se mer tips på olika produkter, förhållningssätt och inköp, gärna recept också

2009-02-25 @ 20:02:17
URL: http://mallinpallin.blogspot.com
Postat av: Annie

Jag skulle gärna se mer undersökande texter, exempelvis som ditt numer berömda plastinlägg. Det är tidskrävande men intressant att läsa!

2009-02-25 @ 22:52:15
URL: http://viviv.blogg.se/
Postat av: Susanne

Min dotter är inne i en period då hon vill att det ska serveras efterrätt efter maten!!!!

Har du några specialiteer?? Det skulle jag gärna vilja bli tipsad om!!



Och för länge sedan hade du en lista på dina favoritlåtar, sån't är kul att höra på emellanåt. Samtidigt som man blir nostalgisk så får man höra något nytt!!



2009-02-26 @ 15:45:50
Postat av: sofifia

Har en son som heter Leo som är ganska precis 1 år äldre än Leon. Så jag älskar allt i din blogg som kan göra jorden till en bättre plats att växa upp på.

Vilket du redan har med en hel del utav. Tacksamhetsinläggen gillar jag får en att stanna upp själv och vara lite tacksam över livet.

Har redan sparat Malins favourite things, så jag kan önska mig istort sett alla grejer.

2009-02-26 @ 19:23:34
Postat av: Elin

Jag gillar det personliga allra bäst, men det kan jag ju förstå att du kanske vill begränsa. Tvåa kommer recepten, de är finfin inspiration.

2009-02-28 @ 15:12:10
Postat av: Mia

Det skulle vara kul med mer inspiration i vardagen att vara medveten om miljön, recept är alltid kul, om ekokläder mm. Har ej hunnit med att läsa hela din blogg, men får ta mig tid att göra det. Bra blogg det jag har hunnit läsa.

2009-02-28 @ 22:08:08
URL: http://livsrummet.blogg.se/haslosidan
Postat av: Mia

Ojdå, det blev visst fel i bloggadressen i inlägget ovan. Nu är det rätt adress.

2009-02-28 @ 22:12:21
URL: http://livsrummet.se/halsosidan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0